هشتاد و هشتمین جلسه اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با حضور مدیر عامل ستاد دیه استان یزد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ این نشست به میزبانی کانون اصلاح و تربیت استان یزد و  با حضور غلام علی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه یزد و حسین سبزواری مدیر کل زندانهای استان یزد و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد و کلیه اعضای هیئت امناء ستاد دیه استان یزد همراه بود برگزار گردید .

علی شمس مدیر عامل ستاد دیه کشور در این نشست با بررسی عملکرد ستاد دیه استان یزد در مقایسه با سایر استان ها گفت : استان یزد یکی از استان های پیشرو و موفق در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد درکشور است .

مدیر عامل ستاد دیه کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت : بر اساس آمار و عملکرد ، این ستاد در زمینه های جذب کمک ها خیرین و اخذ گذشت از شکات در رتبه بسیار خوبی قرار داشته که بر اساس همین آمار شاهد پیشرفت روز به روز توسط این ستاد هستیم .

شمس با تاکید بر اهمیت دقت در بررسی پرونده های محکومین و مددجویان گفت : کمک به مددجویان جرائم غیر عمد باید با نهایت دقت و بررسی دقیق پرونده و تحقیق مناسب از وضعیت مددجو انجام گرفته تا هیچ حقی از هیچ کسی ضایع نگردد.

این مقام مسئول در پایان از اعضای هیئت امناء و کارکنان ستاد دیه استان به دلیل تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و اقدامات صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی تقدیر و تشکر به عمل آورد .

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد در این نشست با اشاره با حدیثی از امام علی (ع) در خصوص مهربانی افراد به یکدیگر که باعث فرود آمدن رحمت خداوند میگردد گفت : یکی از مصداق های رحمت خداوند تشکیل ستاد های مردمی رسیدگی به امر دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد است که به همت شهید بزرگوار شهید لاجوردی تشکیل و تاکنون این فعالیت ادامه دارد .  

دهشیری با اشاره به آسیب های فردی و اجتماعی که بازداشت و زندانی کردن افراد برای جامعه و زندگی فرد و خانواده محکوم به همراه خواهد داشت گفت : برای جلوگیری از کلیه این آسیب ها شاهد حمایت بنیاد تعاون زندانیان که در خصوص اشتغال مددجویان فعالیت مینماید ، انجمن حمایت در راستای آسیب زدایی از خانواده مددجویان اقدام مینماید و ستاد دیه که متولی امر در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زندانها میباشد هستیم که باید تمامی تلاش در حفظ وجهه مردمی بودن این ستاد انجام شود . 

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد یکی از مهمترین  راه های حفظ وجهه مردمی ستاد دیه حضور افراد برجسته و خیر در هیئت امناء این ستاد و برگزاری آیین ها و مراسم هایی به مناسبت های مختلف در راستای آزادی محکومین مالی و اعلام اخبار این عملکرد ها از رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز یزد بر شمرد .

وی در ادامه با اشاره کمک های مردم به ستاد دیه استان در شرایط کرونایی اجتماع گفت : این کمک های مردمی نشان از تدین ، اهتمام و توجه به مسئولیت اجتماعی دارد زیرا مردم درالعباده یزد دارای روحیه نوعدوستی و دینداری و کمک به همنوع هستند و سرنوشت دیگرا را بسیار مهم میدانند. 

این مقام مسئول در ادامه گفت : یکی از مهمترین دلایل گرفتاری و ورود افراد به زندان عدم آگاهی مردم از قوانین حاکم در جامعه و جهل نسبت به قانون است که برای حل این موضوع و مشکل نیازمند تشکیل کارگروهی متشکل از افراد متخصص در زمینه های قضایی و فرهنگی جهت اطلاع دقیق قوانین و فرهنگ سازی و آموزش های همگانی کلیه دستگاه ها به مردم هستیم تا بتوانیم شاهد کاهش ورود افراد به زندان باشیم .

رئیس کل دادگستری در پایان گفت : هم اکنون تعداد ۹۳ محکوم مشمول کمک ستاد دیه استان در زندانهای یزد به سر میبرند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان نیاز است .

در ابتدای این نشست سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن خیر مقدم به اعضاء هیئت امناء و مدیر عامل ستاد دیه کشور به ارائه گزارش ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری پرداخت .

عظیمی با اعلام خبر آزادی ۳۷ محکوم مالی از ابتدای سال جاری تا کنون گفت : بدهی این محکومین مالی مبلغ ۲۳ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان بود که مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات  گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان این ۳۷ محکوم از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند .

وی با تشریح وضعیت قضایی این محکومین گفت : از این محکومین تعداد ۲۲ محکوم مالی شامل بدهکاران حقوقی ، تضامین و مطالبه وجه بوده و تعداد ۸ محکوم بدهکاران مهریه و تعداد ۶ محکوم بده کاران نفقه و ۱ محکوم دیه حوادث رانندگی بودند .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد اظهار داشت : از این تعداد مددجویان آزاد شده مذکور ، تعداد ۵ نفر با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط ستاد و بدون پرداخت کمک توسط ستاد دیه استان از زندان آزاد گردیدند . 

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات صدا و سیما مرکز استان یزد در خصوص همکاری و همراهی در ساخت برنامه تلویزیونی ماه مهربانی گفت : با توجه به شرایط جامعه و با هدف جلوگیری از انتشار ویروس منحوسکرونا ستاد دیه استان اقدام به ساخت این برنامه تلویزیونی نموده که با دعوت از هنرمندان و نیکوکاران در این برنامه به منظور پیشگیری از ورود افراد به زندان و جذب کمک های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمود .

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه اعضای هیئت امنا ستاد دیه استان در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت : چیدمان اعضاء هیئت امناء این ستاد به گونه ای است که همگی از افراد برجسته و نیکوکار استان هستند تا جایی که در کار خیر گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و در آزادی این محکومین تمام تلاش خود را به کار گرفته اند . 

عظیمی با تاکید بر دقیق بودن آمار و اطلاعات اعلامی از سوی ستاد دیه استان گفت : تمامی آمارها و اعداد اعلامی از سوی ستاد به صورت دقیق هر ماهه توسط صدا و سیما و رسانه ها اعلام میگردد تا مردمی که این ستاد را مورد اعتماد و اطمینان خود قرار داده اند از عملکرد آن به صورت شفاف مطلع گردند زیرا بزرگترین سرمایه اجتماعی این ستاد اعتماد مردم است .

این مقام مسئول در پایان با اشاره به کمک های چشمگیر مردم به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: در ایام ماه مبارک رمضان شاهد کمک های مردمی به صورت ویژه  بوده ایم که در نتیجه تعداد ۴۰۰۰ واریزی به ستاد انجام گردید که در نتیجه مبلغ ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به حساب های این ستاد واریز گردید .   

گفتنی است در پایان این نشست پرونده ۹ مددجو محکوم مالی جهت آزادی مورد بررسی اعضاء هیئت امناء قرار گرفته و زمینه آزادی این ۹ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم گردید .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 2 =