در آیینی با حضور اعضاء هیئت امناء ستاد دیه و مسئولین استان یزد از عوامل برنامه تلویزیونی ماه مهربانی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ در این آیین که به میزبانی باغ صدری تفت برگزار  و با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه ، مدیر کل صدا وسیما و عضور هیئت امناء ستاد دیه ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و عضو هیئت امناء ستاد دیه استان ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری استان یزد همراه بود از کلیه عوامل برنامه تلویزیونی ماه مهربانی تقدیر به عمل امد .

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عوامل این برنامه تلوزیونی گفت : یکی از مهمترین اقدام ها برای جلوگیری از ورود مددجویان به زندان و بالا بردن سطح آگاهی مردم فرهنگ سازی است که میتوان برای این امر مهم از رسانه و هنرمندان استفاده بهینه کرد .

غلامعلی دهشیری با اشاره به روایتی از رسول اکرم با موضوع رفع نیاز برادران دینی گفت : هنرمندانی که با هنر ، تعهد و مسئولیت پذیری نسبت به انسانهای جامعه  با استفاده از هنر خود  اقدام به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمودند از تاثیر گزارتین انسانها در جامعه هستند زیرا دستگیر افراد آسیب دیده بوده که این در جای خود اقدامی زیبا و انسان دوستانه است .

دهشیری در ادامه با تاکید تاثیر هنرمندان در این برنامه تلویزیونی افزود : یکی از زیباترین ترین قسمت های برنامه حضور هنرمندان و مصاحبه ی آنها با مددجویان محکوم مالی جرائم غیر عمد بود که  با توجه به اینکه در حفظ آبروی مددجویان  تلاش گردیده بود ، این قسمت بسیار تاثیر گزار بوده و در فرهنگ سازی در جهت جلوگیری از وقوع جرم و آگاهی قضایی مردم نقش بسزایی داشت .

وی ضمن تقدیر و تشکر از نیکوکاران ، خیرین و مردم نوع دوست استان یزد در خصوص کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان گفت : مردم دارالعباده در طول ماه مبارک رمضان مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد دیه استان واریز نمودند که این مبلغ جذب شده دو برابر مبلغ اهدایی در سال گذشته است که این خود نشان از تاثیر بالای برنامه تلویزیونی ماه مهربانی در استان دارد  .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ابتدای این آیین  ضمن  خیر مقدم به مدعوین و مسئولین حاضر در این برنامه گفت : خوشبختانه با کمک خیرین و نیکوکاران استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۳۰ مددجو از زندانهای استانم آزادگردیده که تعداد ۵ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۲۵ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول در ادامه گفت : کل مبلغ بدهی این مددجویان مبلغ ۲۰۳ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۱۷۳ میلیارد ریال از آن توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۳۰ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم شد.

وی در پایان از زحمات عوامل و هنرمندان به دلیل همکاری در ساخت برنامه ماه مهربانی گفت : در سال جدید با توجه به شرایط کرونایی جامعه و عدم برگزاری جشن های گلریزان به صورت حضوری این ستاد اقدام به جشن های گلریزان به صورت مجازی و اینترنتی  و ساخت برنامه تلوزیونی ماه مهربانی برای هفتمین سال متوالی نموده که حضور هنرمندان استانی در این برنامه ها بسیار راه گشا بود .

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در این آیین با اشاره به نقش رسانه در فرهنگسازی جامعه گفت: رسالت صداوسیما فرهنگسازی است و خوشحالیم که با کمک ستاد دیه استان، دادگستری، اداره کل زندان ها، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و نیکوکاران یزدی توانستیم در تحقق این مهم سهیم باشیم.

احمد پهلوانیان با اشاره به رتبه ی برتر کشوری برنامه ی ماه مهربانی در جشنواره تولیدات سازمان صداوسیمای کشور در سال گذشته گت: “ماه مهربانی” از تولیدات ارزشمند صداوسیمای مرکز یزد است که در مراکز صداوسیمای سراسر کشور نیز به عنوان یکی از برنامه های تولیدی مطلوب و با کیفیت از آن یاد می شود.

وی افزود: از نخستین نشست هم اندیشی که حدود شش سال پیش با مسئولین استان در رابطه با ساخت این برنامه ی تلویزیونی داشتیم، اهداف و رسالت ها را مشخص نموده و هرساله با استفاده از ظرفیت های بومی استان ضمن ارتقاء کیفی برنامه، شاهد رشد کمک های نیکوکاران به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد بودیم.

معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی دیگر از مدعوین این آیین بود که دقایقی برای حضار به سخنرانی پرداخت.

عباس ملازینلی گفت: کمک به مسائل فرهنگی شهر از وظایف ذاتی شهرداری است که خوشبختانه در جلسه علنی شورا نیز اهتمام اعضای محترم شورای شهر بر این بود که این برنامه ی خوب تلویزیونی که در راستای فرهنگسازی فعالیت می کند، مورد حمایت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت های هنری مناسبی در استان داریم که همگی با همدلی پای کار آمدند و امروز خروجی کار را شاهد هستیم.

گفتنی است در پایان این آیین از هنرمندان و عوامل این برنامه با اهدای لوح  ، تقدیر به عمل آمد .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =