محمد رضا حداد زاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در بیست و ششمین برنامه تلویزیونی ماه مهربانی به عنوان میهمان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ برنامه تلویزیونی ” ماه مهربانی ”  ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت ماه مبارک رمضان که با همکاری اداره کل زندان ها، ستاد دیه و سازمان فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تهیه و هر روز یک ساعت قبل از اذان مغرب از شبکه استان یزد پخش میشود در بیست و ششمین قسمت خود میزبان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان  یزد شد.

محمد رضا حدادزاده در این برنامه گفت: بخشی از زندانیان را محکومین مالی جرائم غیر عمد تشکیل داده که افرادی هستند که عمومآ به دلایل غیر عمد و بده کاری مالی وارد زندان گردیده که با توجه به روحیه خوب خیرین و تاثیر رسانه ها و همت ستاد دیه استان زمینه آزادی بسیاری از این محکومین مالی از زندانهای استان فراهم خواهد شد.

حدادزاده در ادامه در خصوص نحوه ی برخورداری محکومین مالی از تسهیلات ستاد دیه گفت : برای آزادی محکومین مالی ستاد دیه استان ارزیابی و شناسایی بسیار دقیقی انجام داده و با انجام تحقیقات بسیار مناسب از محکومین و نحوه بده کاری و شرایط زندگی و خانوده آنها پس از اطمینان از برخورداری شرایط استفاده از تسهیلات ستاد ، ضمن مطرح شدن در جلسه هیئت امناء این ستاد با کمک خیرین و دیگر منابع این زندانیان از زندان آزاد و به آغوش خانوده باز خواهند گشت .

وی در ادامه با ارائه آماری از عملکرد ستاد دیه از ابتدای سال جاری، از آزادی ۱۸ نفر زندانی جرائم غیر عمد محکوم مالی در ماه مبارک رمضان توسط این ستاد خبر داد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره با اقدامات اصلاحی و تربیتی مناسب در زندانها گفت : برنامه سازمان زندانها بر این اساس است که مددجو در زمان تحمل حبس از آموزش های مناسب برخوردار گردیده زیرا زندان اگر مکانی باشد که مددجو در زمان تحمل حبس هیچ گونه آموزشی نبیند مکانی برلای اصلاح نیست و چرخه ی اصلاح مددجو تکمیل نمیگردد .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اقدامات مناسب در زمینه اشتغال مددجویان گفت : قریب به ۷۰۰ مددجو در فضاهای تولیدی که بخش خصوص فراهم نموده مشغول به کار هستند که بخشی از درامد خود را صرف پرداخت مطالبات و بخش دیگر را نیز برای گذراندن زندگی خود و خانوده خود هزینه میکنند .

این مقام مسئول در ادامه این برنامه در خصوص رسالت انجمن حمایت از زندانیان گفت : یکی از نهاد هایی که مانند ستاد دیه با کمک خیرین و نیکوکاران به زندانیان و خانوده آنها مساعداتی را انجام میدهد انجمن حمایت از زندانیان است که در زمینه هایی مانند تحصیل ، ازداوج ، درمان و سایر نیازهای خانواده آنها را تآمین میکند .

این مقام مسئول در پایان این برنامه از زحمات کشیده شده توسط ستاد دیه استان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تقدیر به عمل آورده و در این خصوص گفت : انشا الله با همت خیرین و نیکوکاران و صاحبان صنایع و مشاغل شاهد آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد در استان باشیم .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =