همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (ع) طی آیینی تحت عنوان یاس کبود ۱۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این آیین که با حضور دادستان عمومی و انقلاب یزد ، سرپرست اداره کل زندانها، رئیس زندان مرکزی یزد ، رئیس اداره حفاظت اداره کل زندانهای استان و رئیس کانون اصلاح و تربیت استان و به میزبانی کانون اصلاح و تربیت استان یزد برگزار گردید تعداد ۱۰ محکوم مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند .

دادستان عمومی و انقلاب یزد در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: از اصول ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند است و قرار نیست اگر کسی به عمد تخلفی مرتکب شود، از این کمک ها بهره مند گردد.

محمدرضا حدادزاده افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از بدهی نیازمندان جرایم مالی از طریق خود آنها و کمیته صلح و سازش از شکات رضایت اخذ می شود و مابقی را ستاد دیه با کمک نیکوکاران تامین میکند.

وی افزود: کمک به آزادی محکومین مالی، گره گشایی از محکوم علیه نیز می باشد و در واقع نیکوکاران با یک کمک، به دو خانواده ی نیازمند کمک کرده اند زیرا شخص دوم به عنوان شاکی نیز نیازمند محسوب می شود.

دادستان یزد در پایان با اشاره به فرمایش ریاست قوه قضاییه

درباره ی اهمیت اشتغال زندانیان، گفت: عمده ترین مسئله ای که باعث می شود چرخه ی جرم تکرار شود، بیکاری است که در این حوزه هم انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان ها برنامه های مناسبی دارند که برای اجرا و تحقق آن لازم است سایر دستگاه ها نیز حمایت کنند.

سرپرست اداره کل زندانها در این آیین با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) درباره ی کمک به دیگران اظهار داشت: از محبوب ترین کارها نزد خداوند، کمک به مسلمان و برطرف کردن اندوه دیگران است که این مهم در ستاد دیه استان یزد با همکاری نیکوکاران یزدی به خوبی انجام می شود.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر از زحمات کشیده شده توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه جهت اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات این پرونده ها گفت : مبلغ بدهی این ۱۰ مددجو بیش از   53 میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال توسط این کمیته از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و با پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  زمینه آزادی این ۱۰ محکوم فراهم آمد .

حسین سبزواری با تاکید بر نقش بسزای کمک خیرین و نیکوکاران استانی در آزادی محکومین مالی گفت : در استان یزد کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تبدیل به یک سنت حسنه گردیده تا جایی که در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا ما شاهد اختصاص هزینه های مراسم های ختم ، سوم ،چهلم و سالگرد به این امر مهم بودیم .

وی ضمن دعوت از نیکوکاران استان به پویش های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: کمک به آزادی افراد، اقدام پسندیده ای است که در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

 گفتنی است مداحی ، اجرای تواشیح توسط مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان یزد در وصف صدیقه کبری حضرت فاطمه الزهرا (س) از برنامه های اجرا گردیده در حاشیه ی این آیین آزادی بود و در پایان این آیین، نامه ی آزادی این۱۰  محکوم جرایم مالی غیرعمد به آنها تقدیم شد.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 10 =