در آستانه اربعین حسینی، پویش مردمی «بگذریم تا بگذرند» با مشارکت ستاد ملی صبر و ستاد دیه کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه یزد و  به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور؛ گذشت از دیون مالی و معنوی به عنوان یکی از اصول مورد تاکید در دین اسلام است و در این راستا همواره آیات و روایات نادیده گرفتن خطای انسانی را نه تسامح با ضعف خطاکار بلکه در مسیر تکریم مقام انسانی تعبیر و تفسیر کرده‌اند.

برای نمونه در حدیث معتبری از پیامبر اسلام نقل شده است بخشش را نسبت به افرادی است که حتی به ما ظلم کرده‌اند، دریغ نکنیم.

 این تعبیر یعنی اگر فردی در شرایطی خاص به ما بدی کرد و در ادامه اظهار ندامت نمود و تقاضای بخشش نمود، او را ببخشیم، چرا که مبداء رحمت و محبت از ناحیه خداوند است که چون چشمه خروشان وقتی از دل خاک جوشید سنگ سیاه و سپید را از مهر خویش سیراب می‌کند.

در این راستا ستاد ملی صبر به مانند سال‌های قبل در آستانه همایش عظیم اربعین حسینی با راه اندازی پویش «مهرحسینی» که با «بگذریم تا بگذرند» تلاش دارد در وهله اول ضمن ترویج و تبلیغ فرهنگ گذشت با جمع‌آوری کمک‌های نقدی خیرین در روزهایی که متبرک به نام حسینی است زمینه را برای آزادی قریب به ۶ هزار زندانی جرایم غیرعمد نیازمند فراهم نماید.

در این طرح به طور ویژه از راهپیمایان اربعین تقاضا شده است تا در سالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در این پیاده‌ روی بزرگ نجف اشرف تا کربلای معلی را ندارند با نیت استخلاص محبین به دستگاه اهلبیت علیهم‌السلام به سهم و به نیت خود در این اقدام خداپسندانه مشارکت نمایند.

علاقمندان می‌توانند کمک نقدی خود را برای اختصاص در این پویش مردمی به شماره کارت

۵۰۴۱-۷۲۷۰-۶۶۶۶-۶۶۶۸ ستاد دیه استان یزد واریز یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* و یا واریز به حساب های ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت وجوه خویش را برای آزادی بدهکاران غیربزهکار پرداخت نمایند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یک =