در آیینی با حضور استاندار یزد، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ، مدیر کل اداره کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان ، رئیس دادگستری شهرستان یزد ، اعضاء هیئت امناء مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولین۴۰ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد با کمک یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومانی هیات های مذهبی حسینیه ی ایران (یزد) در قالب طرح “هر هیات آزادی یک زندانی” به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ استاندار یزد در این مراسم که به میزبانی امامزاده سیدجعفرمحمد یزد (ع) برگزار شد، ضمن قدردانی از نیکوکارانی که پویش “هرهیئت آزادی یک زندانی” را لبیک گفتند، اظهار داشت: هیات های عزاداری حسینی استان یزد که به حسینیه ی ایران در کشور شهره است، امسال با این اقدام ارزنده و نیکو همراه بود و شاهد فعالیت های خیرخواهانه ی دیگری از مردم نوع دوست و انسان دوست یزد بودیم.

محمدعلی طالبی در ادامه گفت: همانگونه که شاهد این اقدام خوب در ماه محرم امسال از سوی هیات های عزاداری استان بودیم امیدواریم این فرهنگ نیکو و شایسته تداوم داشته باشد و ظرفیت های خیرخواهانه ای که در استان وجود دارد مورد استفاده ی صحیح قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز در ابتدای این آیین گفت: اقدام ارزشمند ستاد دیه استان یزد در محرم امسال، تلاش همکاران این نهاد به همراه مسئولین اداره کل زندانها بود که نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و استاندار، اداره کل اوقاف، هیئت های مذهبی و صدا وسیما به اجرای این طرح لبیک گفتند و خوشبختانه ثمره ی آن را را امروز و در این آیین با هم به نظاره نشستیم.

غلامعلی دهشیری این اقدام خداپسندانه را زندگی بخشیدن به خانواده ی ۴۰ هموطن و  همچنین جبران خسارت افراد زیان دیده دانست و افزود: این اقدام بی شک در امنیت و کمک به سلامت جامعه بسیار موثر خواهد بود و امیدواریم از برکات این اقدام خداپسندانه و فرهنگی مددجویان آزاد شده بتوانند بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) در رابطه با کمک به نیازمندان گفت: انسان ها حساب و کتاب گناهان خود را ندارند و یکی از کارهایی که گناهان کبیره انسان را پاک میکند خدمت به مردم و خلق است.

دهشیری در پایان ضمن اشاره به برگزاری هزار و ۵۰۰ جلسه دادرسی با صورت الکترونیک در زندان با همکاری اداره کل زندان های استان، گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی و اداره کل زندان های استان یزد در رابطه با مجازات های جایگزین حبس، اجرای طرح نظارت الکترونیکی، و … ارائه نمود.

در ادامه ی این آیین، مسئولین هیات های مذهبی استان که در این پویش سهیم بودند از سوی استاندار، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان ها ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان ، و جمعی از مسئولین حاضر در نشست مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند .

در پایان نیز مددجویان و مسئولین در آیین غبار رویی آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد شرکت کردند و به فرزندان مددجویانی که نامه ی آزادی خود را دریافت نمودند، بسته های آموزشی و لوازم تحریر اعطا گردید.

گفتنی است با اجرای این طرح که از سوی ستاد دیه استان و جرائم غیر عمد و با مشارکت سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ، اداره کل زندانهای استان و خانه صلح و اندیشه یزد , شورای هیئت های مذهبی استان و شهرستان ، برگزار گردید مبلغ ۱ میلیارد صد و هفتاد میلیون تومان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد .

در اجرای این طرح هیئت هایی از جمله هیئت باغ گندم ، مسجد جامع کبیر ، خویدک ، چهارده معصوم بنستان ، جنت آباد ، جواد الائمه ، پیرو برج ، کشکنو، سیفت الدین رضا،  جان نثاران اسلامیه و انصارولایت و نینوا صفائیه در مجموع مبلغ   459 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کرده اند.

مبلغ ۳۶۸ میلیون تومان از محل هزینه هایی از جمله طبخ غذا ، نذورات، برپایی موکب ها ،چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا گردید .

در استان یزد از روزگار قدیم تاکنون در ایام محرم مراسم های روضه خوانی در منازل قدیمی و سنتی برگزار که قدمت بعضی از این روضه خوانی ها به بیش از ۲۰۰ سال میرسد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از جان عزادارن حسینی هزینه این مجالس در مجموع مبلغ ۱۷۱ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک نمودند و مابقی این مبلغ یعنی مبلغ ۱۷۲ میلیون تومان به صورت انفرادی و حضور خیرین یا واریز به حساب های ستاد دیه استان بوده است .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 5 =