رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد دیه استان یزد به عنوان مهمان برنامه تلوزیونی ” و اما امشب ” در این برنامه حضور یافت .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد به ارائه گزارش عملکرد این ستاد در ماه محرم و برگزاری طرح ” هر هیئت آزادی یک زندانی ” و عملکرد سال گذشته پرداخت .

وی در ابتدای این برنامه از جذب کمک ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومانی از طرح هر هیئت آزادی یک زندانی تا کنون در استان یزد خبر داد و گفت : این طرح با حمایت هیئت ها ، خیرین و نیکوکاران اهالی حسینیه ایران برگزار گردید و تا اربعین حسینی نیز ادامه خواهد داشت .

وی در این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان به واسطه حمایت و برنامه ریزی برای طرح هر هیئت آزادی یک زندانی گفت : طی جلسه ای که با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در دفتر این مقام مسئول برگزار شد جرئیات این طرح برنامه ریزی و جهت اقدام در دستور کار قرار گرفت .

ذوالفعلی نژاد در ادامه از همکاری صدا سیمای مرکز استان تقدیر به عمل اورده و گفت : در ایام محرم به صورت مکرر تبلیغات و شماره حساب های این ستاد به همراه تیزر ساخته شده از تلویزیون پخش میگردید که باعث استقبال از این طرح گردید .

مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد در ادامه ضمن تقدیر از همکاری سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت : با همکاری سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تعداد ۱۲ بنر که در آن اطلاعات طرح و شماره حساب های ستاد دیه استان اعلام گردیده بود ، در پر تردد ترین نقاط شهر نصب تا مردم بتوانند کمک های خود را به ستاد دیه استان یزد اهدا نمایند .

رضا ذوالفعلی نژاد در این برنامه تلویزیونی افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸۷ مددجو از زندانهای استان آزاد گردیدند که بدهی آنها نزدیک  به ۷۰۰ میلیارد ریال بود که مبلغ ۶۶۳ میلیارد ریال توسط  کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردید و با پرداخت مبلغ ۳۷ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۸۷ محکوم مالی از زندان فراهم آمد .

ذوالفعلی نژاد در ادامه گفت : هم اکنون تعداد ۲۰۸ محکوم مالی در زندانهای استان هستندکه برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر  926 میلیارد ریال نیاز است که بیشترین محکومیت مربوط به بدهکاران مالی اعم از چک  – تضامین مالی و مطالبه وجه است .

وی ضمن تقدیر از همکاری شوراهای هیئت های مذهبی استان در اجرای طرح هر هیئت آزادی یک زندانی افزود : در اجرای این طرح هیئت هایی  از جمله هیئت باغ گندم ، مسجد جامع کبیر ، خویدک ، چهارده معصوم بنستان ، جنت آباد ، جواد الائمه ، پیرو برج ، جان نثاران اسلامیه و انصارولایت در مجموع مبلغ   439 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کرده اند.

این مقام مسئول در ادامه از اختصاص مبلغ ۳۶۸ میلیون تومان از محل هزینه هایی از جمله طبخ غذا ، نذورات، برپایی موکب ها ،چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: در سال جاری بسیاری از افراد هیئتی در یزد با هدف پیشگیری  از شیوع ویروس کرونا نذورات خود را که در سال های گذشته در مجالس اباعبدالله الحسین (ع) به پذیرایی از عزاداران اختصاص می دادند، صرف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کردند.

وی با اشاره به قدمت مراسم های روضه خوانی در خانه های سنتی استان از دیر باز تا کنون گفت : در استان یزد از روزگار قدیم تاکنون در ایام محرم مراسم های روضه خوانی در منازل قدیمی و سنتیبرگزار که قدمت بعضی از این روضه خوانی ها به بیش از ۲۰۰ سال میرسد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از جان عزادارن حسینی هزینه این مجالس در مجموع مبلغ ۱۷۱ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک نمودند.

ذوالفعلی نژاد ضمن تقدیر  از مردم و خیرین و نیکوکاران دارالعباده گفت : با نصب بنر در سطح شهر و اعلام شماره حساب های ستاد دیه استان مردم و نیکوکاران در مجموع مبلغ ۱۹۲ میلیون تومان را به این ستاد اهدا نمودند .

رضا ذوالفعلی نژاد ضمن تقدیر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان گفت : در سال گذشته این ستاد موفق به آزادی ۲۶۰ محکوم مالی گردید که برای آزادی این ۲۶۰ مددجو از بند مبلغی بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران  زندانها و  بالغ بر  1002 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۶۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید.

این مقام مسئول در پایان این برنامه تلویزیونی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کشیده شده از تمام مسئولین استانی و هیئت ها گفت : این طرح تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و امید است تا با کمک های مردم ، خیرین و هیئت ها زمینه آزادی مددجویان بیشتری را از زندانهای استان فراهم نماییم .

انتهای پیام //  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =