مدیرکل زندان ها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد در نشستی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد راهکارهای جدید به منظور کمک به آزادی زندانیان را مورد بررسی قرار دادند.

 به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ رضا ذوالفعلی نژاد در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از حمایت های مدیرکل و پرسنل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در باب کمک به آزادی زندانیان گفت: در سال گذشته ۱۷ نفر از مددجویان جرایم مالی با حمایت های اداره کل اوقاف و امور خیریه آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی افزود: از ابتدای امسال نیز یک مددجوی محکوم مالی غیرعمد با کمک ۹۰ میلیون ریالی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از زندان آزاد شد.

ذوالفعلی نژاد ضمن قدردانی از همراهی نیکوکاران یزدی در امور خیریه اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی از ابتدای سال گذشته حدود ۲ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال به خانواده ی شکات جهت اخذ رضایت پرداخت است.

مدیرکل زندان های استان افزود: مبلغ بسیار قابل توجهی از اصل بدهی مددجویان نیز توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد ، اعضای شوراهای حل اختلاف زندانهای استان،  مددکاران پر تلاش زندان های استان و قضات اجرای احکام گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده است.

وی در ادامه گفت: عید سعید غدیر مناسبت مبارکی است که می توان با کمک و حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه و پرداخت باقیمانده ی بدهی تعدادی از مددجویان محکوم مالی غیرعمد که از سادات هستند زمینه ی آزادی آنها را فراهم نماییم.

در ادامه ی این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: یکی از برنامه های احیا شده در اداره کل اوقات و امور خیریه، بخش دوم عنوان دستگاه که اقدامات نیکوکاری و خیریه است، می باشد که خوشبختانه از ابتدای سال گذشته با همکاری اداره کل زندان ها ۱۸ مددجوی محکوم مالی از محل درآمد ها و نذورات مردمی به اداره کل اوقاف و امور خیریه از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال جاری با توجه به تشکیل شورای امور خیریه در استان های کشور، آزادسازی زندانیان است.

وی افزود: اگر بتوانیم مستندسازی مناسبی از مددجویان آزاد شده توسط کمک های نیکوکاران اداره اوقاف تهیه نماییم، می تواند موجب دلگرمی خیرین و جلب نظر آنها برای ادامه ی همکاری در امور خیریه گردد.

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در پایان این نشست بر اهمیت همکاری دستگاه های حمایتی نظیر اداره کل اوقاف و امور خیریه در کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد پرداخت و گفت: طرح های مشارکتی مناسبی از سوی ستاد دیه استان یزد برنامه ریزی شده که می توانیم با حداقل مبلغ های خیرین نیز به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنیم.

اسلام افشون افزود: مبالغی که امامزاده ها و هیات های مذهبی به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک می کنند در قالب یک طرح ویژه مورد استفاده قرار خواهیم داد.

وی کمک برای اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات را امری مهم در زمینه سازی برای آزادی زندانیان واجد شرایط دانست وعنوان کرد: در باب اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دارای افراد صاحب نظر، با نفوذ و توانمندی است که امیدواریم با تعریف ساز و کارهای جدید روحانیون یا کارشناسان مجرب اوقاف نیز در این موضوع سهیم باشند و کمک کنند.

وی در پایان از مدیرکل و مسولین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خواست تا اقدامات امامزاده ها و موسسات زیرمجموعه ی این اداره کل با هماهنگی ستاد دیه استان صورت گیرد تا با برنامه ریزی مناسب تر و بدور از حواشی احتمالی آزادی مددجویان واجد شرایط حاصل شود.

گفتنی است تفاهم نامه ی دو دستگاه برای دومین سال متوالی به امضاء مدیران کل زندان های استان یزد و اداره کل اوقاف استان رسید.

انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 13 =