در نشستی با حضور مدیر کل زندانهای یزد و نایب رئیس هییت امناء ستاد دیه یزد ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و اعضای مجمع خیرین استان، پیرامون کمک به زندانیان جرائم غیر عمد گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت که یکی از مهمترین مباحث، ویژه برنامه ی کمک به آزادی زندانیان نیازمند آبرومند در ماه محرم بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ مدیرکل زندان های استان و نایب رئیس هییت امناء ستاد دیه یزد در ابتدای این نشست گفت: هدف ستاد دیه صرفا آزادسازی زندانیان نیست و در سدد هستیم با برنامه ریزی مناسب و حمایت گروه های مختلف مردمی و سازمانی،آموزش و پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد را فرهنگسازی کنیم.

 رضا ذوالفعلی نژاد افزود: خوشبختانه با همت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای سال تعداد ۵۹ مددجو جرائم غیر عمد مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند .

وی گفت: برای آزادی این ۵۹ مددجو مبلغی بالغ بر ۲۸۲ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت و به همت اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد حدود  272 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل فراهم گردید .

مدیرکل زندان های استان در ادامه گفت : هم اکنون تعداد ۱۹۷  زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان به سر میبرند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر یک هزار  میلیارد ریال نیاز است .

ذوالفعلی نژاد با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان به صورت غیر حضوری در ماه مبارک رمضان گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سال جاری نتوانستیم جشن های گلریزان را با حضور مردم و خیرین برگزار و از همین رو اقدام به برگزاری جشن های گلریزان به صورت مجازی نمودیم و از طریق اینترنت و برنامه تلویزیونی ماه مهربانی مبلغ ۲۴ میلیارد ریال از مردم نیکوکار یزدی دریافت شد و با اختصاص این مبلغ زمینه ی آزادی ۲۱ مددجو محکوم مالی از زندان های استان یزد فراهم آمد .

در ادامه این نشست رئیس مجمع خیرین استان یزد ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در جهت آزادی مددجویان جرائم غیر عمد گفت : یکی از نیکترین و بهترین کارها کمک به هم نوع است و چه بسا که این اقدام آزادی زندانی در بند و بازگشت او به آغوش خانواده باشد.

مهدی بندگار در ادامه از آمادگی این مجمع برای برگزاری طرح هایی جهت کمک به زندان و مددجویان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: این مجمع در نظر دارد تا  همکاری ویژه ای با اداره کل زندانها و ستاد دیه استان در ماه محرم انجام داده و برای این همکاری نیازمند برنامه ریزی و هدف گزاری ویژه تری هستیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا در ماه محرم با استفاده از پتانسیل هیات های عزاداری در استان طرح های ویژه ای برای کمک به زندان و زندانیان جرائم غیر عمد را برگزار کنیم .

گفتنی است در این نشست محمد رضا رفیعی زاده معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندانها، شهمیر صاحبی رئیس انجمن حمایت از زندانیان، محمد کوزه گران رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان،  محمدمهدی فرهنگ‌دوست ، محمدحسن نجفی و جمعی دیگر از اعضای مجمع خیرین استان نیز در این نشست حضور داشتند. 

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =