به مناسبت دهه کرامت و به همت ستاد دیه استان یزد و با همکاری هییت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان آیین گلریزان با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شیوه ی سنتی و زورخانه ای برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ در این آیین که به میزبانی زورخانه علی ابن ابی طالب (ع) استان یزد و با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید ، محمد علی طالبی استاندار یزد ، سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد ، رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هییت امناء ستاد دیه استان ، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، محمد شجاعان مدیر کل کمیته امداد و عضو هییت امناء ستاد دیه استان ، مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولین و خیرین استان و پیشکسوتان ورزش های باستانی حضور داشتند .

استاندار یزد در آیین جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی غیرعمد در دهه ی کرامت گفت: نوع‌ دوستی،ایمان و مردم‌داری از ویژگی‌های بارزخیرین و نیکوکاران یزدی است که همواره حامی ستاد دیه استان یزد در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده اند.

محمدعلی طالبی در این مراسم ضمن تقدیر از همه بنیانگذاران سنت حسنه جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد اظهار داشت: مردم نیکوکار یزد با توجه به رفتارهای اجتماعی ، فرهنگی و اعتقادات مذهبی که دارند پای کار خیر ایستادند و در این زمینه ها مشارکت و همراهی می کنند.

وی افزود: باز اجتماعی شدن مددجویان جرایم مالی غیرعمد نیازمند همراهی مردم و سایر مسئولین است بدین ترتیب که نباید افراد آبرومند که به دلایل مشکلات مالی غیرعمد مدتی در زندان بوده اند، پس از آزادی سرخورده شوند.

در ابتدای این آیین رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و گفت : خوشبختانه در سال گذشته با همت خیرین استان موفق به آزادی ۲۶۰ محکوم مالی در بند گردیدیم که نسبت به سال ۱۳۹۷ شاهد پیشرفت ۴۳ درصدی این مهم بوده ایم .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان به صورت مجازی در سال جاری و در ایام ماه مبارک رمضان افزود  : خوشبختانه در سال جاری علی رغم وضعیت اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توانستیم مبلغ ۲۳ میلیارد ریال از خیرین و نیکوکاران استان جذب و از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به آزادی ۵۹ زندانی جرائم غیر عمد گردیده ایم .

وی افزود : واژه گلریزان از فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای شکل گرفته و از روزگاران قدیم پهلوانان ، مرشد و میانداران این رشته ی آیینی و مذهبی برای کمک به نیازمندان آبرومند و حل مشکلات افراد نیازمند شهر به برگزاری گلریزان اقدام میکردند که خوشبختانه به کوشش ستاد دیه استان و با همکاری هییت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان یزد این گلریزان با هدف احیای این فرهنگ قدیمی و باستانی برگزار شد .

در ادامه این برنامه ورزشکاران به ورزش پرداخته و مراسم گلریزان به شیوه ی زورخانه ای و با میانداری رئیس هییت ورزشهای باستانی و کشتی پهلوانی استان برگزار که در این مراسم خیرین و نیکوکاران مبلغ ۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان یزد  کمک نمودند .

گفتنی است در ادامه این مراسم مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد مبلغ ۵ میلیارد ریال به صورت وام قرض الحسنه جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد متعهد گردید .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =