نشست هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در شهرستان تفت با حضور مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این نشست که در محل سالن اجتماعات  فرمانداری تفت و با رعایت فاصله گزاری اجتماعی برگزار گردید فرماندار، رئیس دادگستری، معاونین فرمانداری ، بخشداران و دبیر برگزاری جشن گلریزان این شهرستان حضور داشتند.  

در این نشست رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مسئولین این شهرستان به دلیل برگزار این جلسه و جذب کمک های خیرین در سال گذشته گفت : خیرین و نیکوکاران به عنوان بازوان اجرایی ستاد دیه هستند که بی حضور آنها چرخه آزادی مددجویان جرائم غیر عمد نناقص میماند .

وی در ادامه گفت : فلسفه وجود زندان بر این است که زندان محلی است برای نگه داری افرادی که از قانون رد شده و باعث ایجاد ناهنجاری در اجتماع گردیده اند لذا باید از ورودکسانی که به دلایل غیر عمد یا بنا بر مقتضایت زمان به دلیل عجز از پرداخت بدهی دچار مشکل شده اند به زندان جلوگیری کرد زیرا زندان محلی است برای افراد بزهکار نه افرادی که دچار بدهکاری شده اند .

ذوالفعلی نژاد با تاکید بر نقش خیرین در کاهش آسیب های اجتماعی گفت : کمک های خیرین در ابتدا باعث کمک به خانواده مددجو در گام بعدی کمک به خود مددجو و در نهایت و گام اساسی کمک به جامعه است زیرا گاهی تولید کننده ها و صاحبان مشاغل بنا به مشکلات اقتصادی به زندان افتاده اند زیرا آنها احیا گر افرادی هستند که نیت خیر داشته و بنا به دلایلی به زندان افتاده اند زیرا آنها احیا شده و به ریل تولید و اجتماع بازگشتهو جامعه از حضور آنها نفع خواهد برد.

در ادامه این نشست اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت : در سال گذشته ۲۲ محکوم مالی این شهرستان با کمک خیرین و حمایت های ستاد دیه استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند .

وی در ادامه گفت : بدهی این  22 محکوم مالی مبلغی حدود ۶۶ میلیارد ریال بود که ۵۵ میلیارد آن با کمک کمیته صلح و سازش ستاد و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذو مابقی این مبلغ شامل ۱۱ میلیارد ریال با کمک مردم شهرستان تفت و ستاد دیه استان یزد پرداخت شد.

این مقام مسئول افزود : متاسفانه در سال جاری به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نمیتوان اقدام به برگزاری جشن های گلریزان به صورت حضوری نمود لذا از تمامی مسئولین این شهرستان درخواست میشود که نسبت به جذب کمک های خیرین به صورت غیر حضوری اقدام نمایند تا همچون سال‌های گذشته با حمایت‌ها و کمک‌های مردم و خیرین شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان باشیم.

بهنام زارع حجت‌آبادی مسئول مددکاری و  دبیر برگزاری جشن گلریزان شهرستان تفت در این جلسه گفت: در حال حاضر سیزده محکوم جرائم غیر عمد این شهرستان نیازمند یاری مردم و خیرین برای رهایی از زندان و بازگشت به آغوش خانواده هستند.

وی ادامه داد: محکومیت مالی این افراد در حدود پنجاه میلیارد ریال است که بخشی از آن با کمک کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و بخشی از آن نیز با همکاری خیران و نوعدوستان این شهرستان پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است، در این جلسه مقرر شد جشن گلریزان این شهرستان امسال به صورت مجازی (آنلاین) برگزار و  از پتانسیل خیران برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه به نحو شایسته استفاده گردد .

گفتنی است فرماندار، رئیس دادگستری، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از نیکوکاران شهرستان تفت نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =