به همت نمایندگی ستاد دیه استان یزد و با همکاری گروه صدای ماندگار و خانه صلح و اندیشه دومین جشن گلریزان مجازی کشور در استان یزد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛در این برنامه که به صورت آنلاین و در فضای مجازی پخش میشد و مدیر نمایندگی ستاد دیه و هنرمندان مطرح استانی حضور داشتند .

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندانی که ستاد دیه استان یزد را در این جشن ها همراهی نمودند گفت : با توجه به شرایط کنونی جامعه تصمیم بر این شد تا جشن های گلریزان را به صورت مجازی و از طریق صفحات اجتماعی پر طرفدار استانی و هنرمندان برگزار کنیم .

این مقام مسئول در ادامه گفت : خوشبختانه در اولین جشن گلریزان که در تاریخ ۴/۲/۹۹ برگزار گردید مبلغ بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جمع آوری گردید که این خود نشان از استقبال خیرین و نیکوکاران از این جشن ها است.

اسلام افشون در ادامه از ۴ نکته اساسی و مهم برای جلوگیری از حوادث رانندگی گفت نکاتی از قبیل :

۱ – داشتن گواهی نامه و در اختیار نگذاشتن وسیله نقلیه در اختیار فرزندان و افرادی که گواهی نماه ندارند .

۲ – بیمه نمودن وسیله نقلیه نزد یکی از شرکت های معتبر بیمه .

۳- استفاده از وسیه نقلیه با رعایت نکات ایمنی. نآن

۴ – حاصل نمودند اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه و عدم استفاده از آن در صورت بروز خرابی یا نا سالم بودن آن .

افشون در ادامه پیرامون مهریه گفت : مهریه در سنت حسنه نبوی و فقه جعفری به عنوان صداق یاد که این صداق برای ارزش گزاری به مقام شامخ زن و حفظ کیان خانواده تعیین گردیده است .

وی در ادامه گفت : متاسفانه در جامعه کنونی شنیده میشود که مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است که اگر این جمله صدق مینمود پس چرا عده ی زیادی به دلیل پرداخت ننمودن این حق در زندانها به سر میبرند زیرا خداوند در آیه چهارم سوره نسا میفرماید : و مهر زنان را در کمال رضایت  خاطر بپردازید .

این مقام مسئول در ادامه افزود : طبق تفسری که در مورد کمال رضایت خاطر در آیه یاد شده گفته شده است این است که مبلغ مهریه باید به گونه ای باشد که در توان پرداخت زوج وجود داشته باشد لذا مهریه های سنگین به خودی خود پشتوانه ی امنی برای زندگی های مشترک نیست  پس برای اینکه بتوانیم از این مهریه های سنگین پیشگیری کنیم ازدواج ها باید بر پایه ی عشق و علاقه و همچنین تحقیق و بررسی از اخلاق و روحیات یکدیگر و همچنین وضعیت فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی یکدیگر اطلاعات کافی داشته و در صورت تناسب و اشتراک این موارد با یکدیگر نسبت به ازدواج اقدام نمایند .  

این مقام مسئول در پایان گفت انشاالله در برنامه های مجازی دیگر در زمینه پیشگیری پیرامون مباحثی همچون نفقه ، ، حوادث کارگاهی و چک های غیر کلاه برداری صحبت خواهیم نمود.

در ادامه این برنامه هنرمندان مطرح استانی به اجرای برنامه های شاد و متنوعی از جمله موسیقی و طنز پرداختند .

در این برنامه مبلغی بیش از ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال توسط خیرین و نیکوکارانی که این برنامه را دنبال مینمودند برای آزاد سازی مددجویان جرائم غیر عمد جمع آوری گردید.

این برنامه به صورت لایو (زنده ) از صفحات مجازی هنرمندان و صفحات پر طرفدار استان یزد پخش و بیش از ۶۵۰۰ نفر این برنامه را به صورت زنده از گوشی های تلفن همراه خود دنبال نمودند.

گفتنی است این برنامه دومین جشن گلریزان مجازی ستاد دیه استان یزد بود و قرار است نمایندگی ستاد دیه استان چند برنامه دیگر را نیز اجرا نماید .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =