به همت نمایندگی ستاد دیه استان یزد و با همکاری گروه صدای ماندگار و خانه صلح و اندیشه اولین جشن گلریزان مجازی کشور در استان یزد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ این برنامه که به صورت آنلاین و در فضای مجازی پخش میشد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هئیت امناء ستاد دیه استان یزد و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز در این برنامه حضور داشتند .

رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هئیت امناء ستاد دیه استان یزد در این برنامه گفت : در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ نفر محکومین مالی جرائم غیر عمد بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود ۷۳ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت گردید.

وی در ادامه گفت : به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران  زندانها و  بالغ بر  1002 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۶۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید.

این مقام مسئول در ادامه گفت در حال حاضر هم اکنون تعداد ۲۲۵ زندانی به دلایل جرائم غیر عمد مالی در زندان استان هستند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال است که مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش این ستاد شورای حل اختلاف و مددکاران زندانها گذشت رضایت مندانه از شکات اخذ و  برای آزادی آنها مبلغ بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

امسال به دلیل وویروس کرونا جشن های اجتماعی گلریزان را به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی امسال از طریق فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز یزد برنامه ها را در راستای آزادی زندانیان اجرا خواهیم نمود .

در ادامه این برنامه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت : مهمترین و اساسی ترین هدف ستاد دیه بحث پیشگیری و درمان است و هدف تمامی اسن مجموعه  که در این برنامه پیرامون تصادفات و حوادث رانندگی صحبت خواهیم کرد.

اسلام افشون در ادامه از ۴ نکته اساسی و مهم برای جلوگیری از حوادث رانندگی گفت نکاتی از قبیل :

۱ – داشتن گواهی نامه و در اختیار نگذاشتن وسیله نقلیه در اختیار فرزندان و افرادی که گواهی نماه ندارند .

۲ – بیمه نمودن وسیله نقلیه نزد یکی از شرکت های معتبر بیمه .

۳- استفاده از وسیه نقلیه با رعایت نکات ایمنی. نآن

۴ – حاصل نمودند اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه و عدم استفاده از آن در صورت بروز خرابی یا نا سالم بودن آن .

این مقام مسئول در ادامه گفت انشاالله در برنامه های مجازی دیگر در زمینه پیشگیری پیرامون مباحثی همچون نفقه ، مهریه ، حوادث کارگاهی و چک های غیر کلاه برداری صحبت خواهیم نمود.

افشون در پایان گفت : با توجه به شرایط کنونی جامعه و به دلیل جلوگیری از  انتشار ویروس کرونا امسال به جای اینکه مردم را در جشن های گلریزان حضور یابند ، به صورت مجازی و آنلاین مهمان خانه های آنها خواهیم بود . 

در ادامه این برنامه هنرمندان به اجرای برنامه های شاد و متنوعی از جمله موسیقی و طنز پرداختند .

این برنامه به صورت لایو (زنده ) از صفحات مجازی هنرمندان و صفحات پر طرفدار استان یزد پخش و بیش از ۵۰۰۰ نفر این برنامه را به صورت زنده از گوشی های تلفن همراه خود دنبال نمودند.

گفتنی است این جشن گلریزان برای اولین بار در کشور به صورت مجازی برگزار گردید و قرار است نمایندگی ستاد دیه استان چند برنامه دیگر را نیز اجرا نماید .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شانزده =