نخستین نشست کمیته کاهش جمعیت کیفری زندانها در سال جدید با حضور رئیس کل دادگستری استان و رئیس هییت امنا ستاد دیه  ، دادستان، مدیرکل زندان ها و نایب رئیس هییت امناء  ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد و جمعی از مسئولین قضایی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این نشست پیرامون رسیدگی به مشکلات مددجویان از جمله محکومین مالی  گفتگو و مقرر شد شوراهای حل اختلاف زندان نهایت تلاش خود را در جهت اخذ گذشت از شکات آنها به عمل آورده و همچنین ستاد دیه استان نیز حتی الامکان نسبت به پرداخت بدهی محکومین مالی بی بضاعت اقدام نماید .

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هییت امناء ستاد دیه در این نشست عنوان نمود : قضات محترم تا جایی که امکان دارد در همان جلسات اول رسیدگی بین محکوم مالی و شکات صلح و سازش و تفاهم ایجاد کنند تا از ورود افراد به زندانها جلوگیری گردد .

رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد همچنین در این جلسه عنوان نمود که نسبت به تمدید مرخصی محکومان مالی در شورای طبقه بندی زندانها اقدام خواهد شد .

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ابتدای این نشست به ارائه آمار ستاد دیه استان در سال گذشته پرداخت و در ادامه افزود : سعی و تلاش ما بر این است که با توجه به عدم برگزاری جشن های گلریزان به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری و عدم تامین منابع مالی با فعالتر شدن کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان و همچنین با همکاری قضات محترم اجرای احکام نسبت به گذشت و رضایت و اصلاح ذات البین محکوم و شاکی اقدام نموده و همچنین دعوت از خیرین به صورت غیر حضوری و جذب کمک های انها نسبت به تامین منابع مالی ستاد دیه استان اقدام شود .

این مقام مسئول از برگزاری جشن های گلریزان در سال جاری به صورت آنلاین و زنده برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت : به توجه به شرایط پیش رو و به دلیل لغو کلیه برنامه ها و مراسمات ، ستاد دیه استان یزد در سال جاری برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری جشن گلریزان به صورت مجازی و آنلاین با همکاری هنرمندان مطرح استانی و کشوری نموده است .

وی در ادامه از ساخت و پخش برنامه ماه مهربانی در سال جدید با رویکرد متفاوت خبر داد و گفت : امسال نیز مانند سالهای گذشته برنامه ماه مهربانی با رویکرد پیشگیری و درمان با رویکردی متفاوت در ماه مبارک رمضان هر شب یک ساعت قبل از افطار از شبکه استانی یزد پخش خواهد شد .

گفتنی است در ادامه ی این نشست قضات و دادستان های شهرستان های استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هجده =