مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد از برگزاری بیش از ۶۵۰ جلسه توسط کمیته صلح و سازش صلح و سازش ستاد دیه استان یزد برای اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات در سال ۹۸ خبر داد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد از برگزاری بیش از ۶۵۰ جلسه با شکات پرونده های مختلف جهت اخذ گذشت رضایت مندانه توسط کمیته صلح و سازش ستاد دسیه استان در سال ۹۸ خبرداد .

این مقام مسئول در ادامه افزود : در سال گذشته تعداد ۳۱۵ پرونده در این ستاد تشکیل که منجر به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی از بند گردید .

نایب رئیس ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کمیته صلح و سازش ستاد دیه گفت: برای آزادی این ۲۶۰ مددجو از بند مبلغی بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران  زندانها و  بالغ بر  ۱۰۰۲ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۶۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید.

وی با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این مددجویان نیازمند اظهار کرد: تعداد ۱۲۲ پرونده مربوط به محکومان مالی ناشی از صدور چک یا سفته بود، ۱۲۱فقره محکومیت مربوط به محبوسان مهریه و ۱۷ مورد نیز به بدهکاران دیات ناشی از حوادث رانندگی گارگاهی اختصاص داشت که به تفکیک جنسیت در شمار افراد رهایی یافته ۹ زندانی را نسوان و مابقی مرد هستند.

نایب رئیس ستاد دیه در خصوص افزایش آمار آزادی نسبت به سال گذشته افزود : خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ این ستاد موفق به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی گردیده که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ ۴۳ درصد افزایش آزادی داشته ایم .

گفتنی است خیرین و نیکوکاران با هر توان مالی میتوانند با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =