مدیرکل زندان ها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد از آزادی مددجو محکوم به قصاص پس از گذشت ۱۶ سال حبس با تلاش همکاران ستاد دیه استان و شورای حل اختلاف زندان  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ رضا ذوالفعلی نژاد در این باره گفت: به همت ستاد دیه استان و شورای حل اختلاف حوزه ۲۰ زندان یزد مددجو محکوم به قصاص پس از گذشت ۱۶ سال حبس، با اعلام رضایت ولی دم از مجازات اعدام نجات یافت.

وی افزود: آخرین نشست مصالحه و رضایت برای رهایی مددجو محکوم به قصاص با حضور علی محمد دشتکیان قاضی ناظر بر زندان ، حمیدرضا زارع مدیر زندان مرکزی یزد، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، کارشناسان شورای حل اختلاف شعبه ۲۰ زندان یزد و جمعی از نیکوکاران یزدی در دفتر رئیس زندان مرکزی برگزار شد که در این نشست پس از گفتگو با اولیای دم و شاکیان پرونده در نهایت موفق به اخذ رضایت از ولی دم با پرداخت دیه گریده و محکوم از مجازات  اعدام رهایی یافت .

گفتنی است این گذشت بعد از ۱۶  سال و  پس از برگزاری نشست های متعدد با حضور اولیای دم حاصل گردیده که در نهایت مادر مقتول از حق قانونی خود برای قصاص قاتل گذشت و این پرونده با صلح و سازش خاتمه یافت.

انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =