اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اختصاص دادن مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۴ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد را فراهم آورد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با پرداخت مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۴ مددجو محکوم مالی را از زندانهای استان فراهم آورد .

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان در این رابطه گفت : یکی از خدمات اجتماعی که مراکز افق وابسته به بقاع متبرکه و امام زاده های استان انجام دادند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است .

وی در ادامه گفت : در همین راستا و با هدف آزادی  مبلغ  ۹۴۰ میلیون ریال را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده ایم .

زارع زاده با اشاره به اینکه در در روز عید غدیر ۱۲ زندانی با کمک اداره اوقاف و امور خیریه استان آزاد شدند، گفت: افرادی که در بین زندانیان انتخاب شدند، کسانی بودند که به دلیل مشکلات مالی و جرائم غیرعمد، زندانی گردیده و به خاطر مبلغی جزئی خانواده‌های آنها نان آور نداشت و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه حضور نداشتن سرپرست خانوار سبب بروز آسیب‌هایی می‌شود افزود: یکی از فعالیت‌ها در استان شناسایی آسیب‌های اجتماعی است و در همین راستا با رصد این موضوع ، نبودن سرپرست خانوار را یکی از اصلی ترین دلایل آسیب‌های اجتماعی دیده و دریافتیم با کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد میتوان قدم مثبتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برداشت .

این مقام مسئول در پایان گفت : نمایندگان اوقاف، جلساتی را با اداره کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان و ستاد دیه استان برای شناسایی زندانیان و در نظر گرفتن اولویت‌ها برگزار کرده اند و همچنین فعالیت دیگر در این زمینه برگزاری جلسات و هماهنگی با خیران و واقفان و مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه است.

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز با اشاره به سنت حسنه وقف در این رابطه افزود: امروزه باید این امر به گونه ای فرهنگ سازی شود که خیرین اموال خود را در جهتی وقف نموده که بتوان گره از زندگی انسانها باز نمود.

گفتنی است در آیین غبار روبی امام زاده جعفر که با حضور مردم و مسئولین برگزار گردیده بود ، حجت الاسلام زارع زاده از عموم مردم و خیران دعوت کرد تا با مشارکت در این امر خداپسندانه خانواده ‌ای را از مشکل مالی رها و سرپرست خانوار را به جمع عزیزان شان بازگردانند.

 انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =