نشست کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان در زندان شماره ۲ یزد با حضور معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ ساماندهی زندانیان و بررسی راهکارهای کاهش جمعیت کیفری زندان شماره ۲ در این نشست مورد تحلیل قرار گرفت و مصوبات جدید جهت اجرا به این زندان ابلاغ شد.

معاون دادگستری استان یزد در امور شورا های حل اختلاف در ابتدای این نشست خواستار فرهنگ سازی در امر پیشگیری وقوع جرم شد و افزود : تلاش تمام دستگاه های ذیربط باید به سمت کاهش آسیب های اجتماعی، و عدم وقوع جرم در جامعه باشد.

محمدرضا حداد در ادامه ضمن تقدیر از همکاری مسئولین قضایی و اجرای احکام زندان های استان در رابطه با رسیدگی به مشکلات مددجویان محکوم مهریه، تعیین تکلیف ۱۰۰درصدی آنها را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه پیرامون زندانیان مهریه، گفت: مددجویان محکوم مهریه تنها در صورت عجز از پرداخت بدهی، نسبت به پذیرش اعسار آنها اقدام و همچنین به ستاد دیه استان معرفی شوند.

این مقام مسئول افزود: نحوه ی اطلاع رسانی به مددجویان جرایم غیر عمد باید به گونه ای باشد که این مددجویان به محض ورود به زندان پیرامون تمام شرایط اعسار ، تعدیل اعسار و خدمات ستاد دیه راهنمایی گردند تا در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از راهکارهای قانونی، زمینه آزادی آنها فراهم آید .

در ادامه این نشست مدیر نمایندگی ستاد دیه استان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: کلیه تلاش این مجموعه پیگیری های قانونی به منظور آزادی مددجویان جرایم غیر عمد در کوتاه ترین زمان است.

اسلام افشون در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مددکاران در زندان های یزد گفت: خوشبختانه نحوه ارائه خدمات به مددجویان جرایم غیر عمد به گونه ای است که به محض ورود به زندان برای آنها تشکیل پرونده انجام شده و برای پیگیری های بیشتر به ستاد دیه استان ارسال می گردد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مددکاران در راهنمایی مددجویان جرایم غیر عمد افزود : خوشبختانه آمار بازگشت مجدد مددجویانی که با حمایت خیرین و از سوی ستاد دیه استان آزاد شده اند، صفر است که این نشان از تاثیر تلاش مددکاران و جلساتی است که با مددجویان در زندان برگزار می شود.

گفتنی است در این نشست حمید کامل برون رئیس زندان شماره ۲ یزد ، محمد دهقان اشکذری مسئول اجرای احکام زندان شماره ۲ ، جلیل زکی زاده مسئول آمار زندان شماره ۲ یزد ، حجت الاسلام شیری مسئول واحد فرهنگی ، رضا انتظاری مسئول مددکاری زندان شماره  و بهنام زارع کارشناس ستاد دیه استان یزد نیز در این نشست حضور داشتند .

انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =