نشست هماهنگی جشن های گلریزان یزد با حضور مدیر کل زندانها و نایب رئیس هییت امنا ستاد دیه و همچنین مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و دبیران برگزاری جشن های گلریزان در شهرستان ها ی این استان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این نشست که به میزبانی ستاد دیه برگزار شد، مدیرکل زندان های استان و نایب رئیس هییت امنا ستاد دیه یزد ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در جشن های گلریزان سال ۹۸ عزم راسخ تر دبیران ستاد دیه شهرستان ها را خواستار شد و گفت: هدف از این اقدام خداپسندانه و برگزاری جشن های گلریزان، فرهنگسازی در بین جامعه و همچنین کمک به حل مشکلات مددجویان جرایم مالی غیرعمد و بدهکار است چراکه معتقدیم زندان فقط باید محل نگهداری افراد بزهکار باشد.

رضا ذوالفعلی نژاد افزود: تمامی دبیران، همکاران، نیکوکاران و مسئولین اجرایی شهرستان ها که در جشن های گلریزان همکاری دارند با نیت خیر فعالیت می کنند و انتظار هیچگونه چشم داشتی ندارند زیرا ستاد دیه یک نهاد کاملا مردمی و شفاف است که مردم به آن اعتماد کامل دارند.

مدیر کل زندانها و نایب رئیس هییت امنا ستاد دیه همچنین اظهار داشت: طرح های خوب و اقدامات ارزشمندی از سوی ستاد دیه استان برنامه ریزی و اجرا شده و خوشبختانه مردم نیک اندیش و متدین استان یزد مشارکت و استقبال خوبی در این طرح ها داشته اند.

رضا ذوالفعلی نژاد برنامه ریزی دبیران و یاوران ستاد دیه شهرستان های استان برای دعوت از عموم مردم جهت شرکت در جشن های گلریزان را خواستار شد و گفت: باید بگونه ای برنامه ریزی شود که حضور تمامی گروه ها و اقشار مختلف جامعه را در جشن های گلریزان شاهد باشیم تا در فرهنگ سازی نیز اقدام بهتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر برگزاری جشن های گلریزان به صورت مردمی تصریح کرد: جشن های گلریزان بستر بسیار مناسبی برای فرهنگ سازی در بحث های پیشگیری از محکومیت های مالی مانند مهریه ، نفقه و هم در بحث جمع کمک های مردمی برای آزاد سازی مددجویان جرایم غیر عمد است.

ذوالفعلی نژاد همچنین ضمن تقدیر از نیکوکاران یزدی که همواره یار و یاور ستاد دیه استان در کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد بوده اند، گفت: همه باید توان خود را به کار بندیم تا هرچه زودتر مشکلات مددجویان نیازمند و آبرومند حل شده و به آغوش خانواده بازگردند.

وی در پایان با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه صلح و سازش در بین مردم از مجموعه فعالیت های شورای حل اختلاف زندانها به دلیل فرهنگ سازی دربین مددجویان ، خانواده مددجویان ، شاکیان تقدیر و تشکر نمود.

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در ابتدا از زحمات دبیران و اشخاصی که برای برگزاری جشن های گلریزان سال گذشته تلاش کردند تقدیر کرد و خواستار برگزاری هرچه بهتر این جشن ها در سال آینده شد.

اسلام افشون در ادامه گفت: سال گذشته به همت دبیران و مسولان استانی و شهرستانی موفق به برگزاری ۱۲ جشن گلریزان شدیم که در مجموع مبلغ حدود ۲۱ میلیارد ریال از منابع خیرین و نیکوکاران جمع آوری شد و تا کنون موفق به آزادی ۱۶۳ مددجو جرایم غیر عمد مالی با پرداخت ۳۹ میلیارد ریال شده ایم .

وی در ادامه افزود: برای آزادی این ۱۶۳ مددجو مبلغ ۵۶۴  میلیارد ریال نیاز بود که با کمک و همت ، کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان ، شورای حل اختلاف زندان ، مددکاران ، قضات اجرای احکام مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری های مدیرکل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد برای اجرای طرح های مختلف، گزارشی از برنامه های اجرا شده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ارائه داد و گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه نیز طرحی اجرا که منجر به آزادی ۵ نفر از محکومین مالی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با کمک خیرین گردید.

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح های مختلفی در دهه امامت و ولایت با همکاری خیرین نیکوکار یزدی و آزادی ۱۲ نفر از محکومین مالی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ، طرح آزادی ۱۲ نفر از محکومین مالی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با مشارکت اداره اوقاف استان یزد ، آزادی ۲ نفر از محکومین مالی با پرداخت ۲۰ میلیون تومان با همکاری کانون وکلای استان یزد ، طرح “ابرار” با الگو برداری از سیره امیر المومنین(ع) که بخشش افطاری در سه روز ، روز اول برای فقراء ، روز دوم برای کمک به ایتام و روز سوم برای آزادی اسرا  بود که با اجرای این طرح زمینه آزادی ۴ نفر از محکومین به مبلغ ۱۵ میلیون تومان فراهم گردید.

وی همچنین افزود: طرح هر نخل آزادی یک زندانی که در ماه محرم نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در ستاد دیه استان یزد بود که با اجرای این طرح ۴ محکوم مالی با مبلغ ۶۰ میلیون تومان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با توضیح پیرامون طرح ضیافت که اختصاص قسمتی از هزینه های خانواده های متوفی برای آزادی مددجویان غیر عمد است، از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خانواده نیکوکار مرحوم گرامی به آزادی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: با اهدای این مبلغ زمینه آزادی ۲۸ نفر از محکومین جرایم مالی غیرعمد فراهم آمد.

اسلام افشون همچنین از اجرای طرح نفس در قفس ویژه دبیرستان ها و مدارس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح و برگزاری بازارچه خیریه توسط دانش آموزان مبلغ ۳۵ میلیون تومان جمع آوری گردید که زمینه ۴ مددجو را فراهم شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح رهایش افزود : اخیرا موفق به اجرای طرح رهایش با همکاری هنرمندان و دفتر امور بانوان استانداری شدیم که با اجرای این طرح موفق ۳۵ میلیون تومان جمع آوری و ۴ مددجو جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

افشون در ادامه از حمایت های مدیرکل زندانهای استان و سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان یزد به دلیل کمک برای جذب ۷۰ میلیون تومان از نیکوکاری با نام  آقای تفضلی و آزادی۶ نفر از محکومان مالی ضمن تقدیر و تشکر نمود.

مدیرعامل ستاد دیه استان پیرامون برگزاری جشن های گلریزان در سال آینده توضیحاتی را ارائه و از برگزاری ۱۲ جشن در مرکز استان و شهرستان های مختلف خبر داد .

این مقام مسئول با تاکید بر سیاست های رئیس محترم قوه قضاییه مبنی بر ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری گفت : یکی از راهکارها کاهش جمعیت کیفری ، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است لذا همگی باید تلاش نموده تا محکومین مالی با ارائه دادخواست اعسار و تعدیل اقساط و همچنین استفاده از منابع خیرین زمینه آزادی آنها را فراهم نماییم .

افشون همچنین ضمن تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای برگزاری جشن های گلریزان در شهرستان های مختلف ، خواستار پیشنهاد دبیران شهرستان ها برای تعیین تاریخ ، زمان و مکان جشن های گلریزان شد.

وی شناسایی خیرین در مرکز استان و شهرستان ها را در اولویت کارها دانست و گفت: استفاده حداکثری از پتانسیل شهرستان و یا استان به خصوص مردم می تواند برگزاری جشن های گلریزان را پرشورتر کند.

افشون با اشاره به حمایت های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان از ائمه جمعه خواسته می شود تا در خطبه های اجتماعی نماز جمعه نیز در بحث پیشگیری و همچنین کمک های مالی خیرین سخنانی را ایراد نمایند تا این سنت نیکوکاری و کمک به مددجویان جرایم غیر عمد بیش از پیش فرهنگ سازی شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد استان یزد در ادامه از برگزاری جشن گلریزان مرکز استان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال آینده مصادف با پنجم رمضان در سالن شهید عباسپور خبر داد و افزود: برای برگزاری این جشن برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته تا بتوانیم با همکاری مسئولین و  هنرمندان برجسته استانی و کشوری جشنی متفاوت تر از سال های پیش برگزار نماییم.

گفتنی است محمد سلیمی فرد معاون اداری مالی اداره کل زندانهای استان ، محمد رضا رفیعی زاده معاون سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندانها ، دبیران جشن های گلریزان شهرستان های مختلف و روسای سازمانی اداره کل زندانهای استان یزد نیز در این نشست حضور داشته و به بیان پیشنهادات خود در رابطه با برگزاری باشکوه تر جشن های گلریزان پرداختند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 14 =