نشست مدیر کل زندانهای استان به همراهمدیر نمایندگی ستاد دیه یزد با مدیرکل اوقاف و امور خیریه در خصوص مشارکت این اداره کل برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ در این نشست که در دفتر مدیر کل زندانهای استان و نایب رئیس ستاد دیه استان برگزار گردید پیرامون تعامل و همکاری بین ستاد دیه استان یزد و اوقاف و امور خیریه گفتگو شد.

رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه استان یزد  در این نشست با اشاره به مشکلات پیش روی خانواده مددجویان گفت : با آمدن فرد به زندان بیشتر مشکلات متوجه خانواده وی میشود ، بخصوص در جرائم غیرعمد از لحاظ حیثیت اجتماعی و شخصیتی ، خانواده تحت تأثیر انتقال این فرد به محیط بسته ی زندان قرار می‌گیرد.

در ادامه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه از ابتدای سال پرداخت.

اسلام افشون همچنین با تاکید بر این موضوع که خانواده زندانیان نباید در معرض آسیب های اجتماعی قرار بگیرند : هدف از اقدامات صورت گرفته در ستاد دیه  را توسعه فرهنگ گذشت و تلاش برای فرهنگ سازی جهت کمک به آزادی محکومین جرائم غیر عمد مالی برشمرد .

در ادامه این نشست حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز با اشاره به سنت حسنه وقف در این رابطه افزود: امروزه باید این امر به گونه ای فرهنگ سازی شود که خیرین اموال خود را در جهتی وقف نموده که بتوان گره از زندگی انسانها باز نمود.

وی افزود: آزادسازی محکومین جرائم مالی غیرعمد که بدلیل ناتوانی در پرداخت بدهی تحمل حبس می نمایند باید بتوانند از اینگونه موقوفات استفاده نمایند تا خانواده های آنها گرفتار آسیب های اجتماعی نشوند.

در پایان این نشست مقرر شد از ظرفیت های امام زاده ها و اماکن متبرکه جهت فرهنگ سازی و جذب کمک های خیرین برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد مالی استفاده شود.

انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =