اتاق ویژه ملاقات زندانیان با وکلایشان در زندان مرکزی یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در آیین افتتاح اتاق ویژه ملاقات وکلا و زندانیان که با حضور ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندانها و نائب رئیس هیأت امناء ستاد دیه استان ، افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و جمعی از مسئولین اداره کل زندان های استان به همراه جعفری رئیس و جمعی از اعضای کانون وکلای استان یزد برگزار شد، اتاق ویژه ملاقات زندانیان با وکلا در زندان مرکزی یزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل زندان ها و نائب رئیس هیأت امناء ستاد دیه استان یزد در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات تامینی و تربیتی صورت گرفته در زندان های استان پرداخت و گفت: فعالیت های موثر و هدفمندی در زمینه های مختلف اصلاحی و تربیتی، حقوق شهروندی، ستاد دیه، کاهش جمعیت کیفری زندان ها، بنیادتعاون ، مرکز مراقبت بعدازخروج و شورای حل اختلاف، صورت گرفته که هرکدام در زمینه ی خود اثربخش بوده و شاهد آثار و برکات آن هستیم.

رضا ذوالفعلی نژاد در ادامه ضمن تقدیر از تعامل ارزشمند و حمایت کانون وکلای استان در تکمیل و تجهیز اتاق ویژه ملاقات زندانیان با وکلا در زندان مرکزی افزود: خدمات مشاوره ای وکلا همسو با اهداف سازمان زندان ها و همچنین سیاست های کاهش جمعیت کیفری است.

وی افزود: امید است در سایه حمایت بیشتر کانون وکلای استان، خدمات قابل ارائه به مددجویان بی بضاعت که توان استفاده از وکیل برای دفاع از حقوق خود را ندارند، با تخفیف ویژه و یا به صورت بلاعوض انجام شود.

مدیرکل زندان های استان گفت: ایجاد اتاق کانون وکلا و حضور ایشان در زندان می تواند در صلح و سازش و همچنین کمک به زندانیان جرایم مالی نیز بسیار اثر بخش باشد.

دکتر جعفری رئیس کانون وکلای استان نیزضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در زندان های استان گفت: تلاش کانون وکلا این است که در کنار دستگاه قضایی کمک کنیم تا زندان آخرین راه حل باشد.

وی اظهار داشت: کانون وکلای استان در جهت اهداف کمیته ی صلح و سازش بین شاکی و متشاکی، خواهان و خوانده تا جایی که می تواند کمک خواهد کرد.

رئیس کانون وکلا همچنین در زمینه کمک به زندانیان بی بضاعت که از سوی زندان معرفی شود، قول مساعد داد.

 

1

4

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دوازده =