به منظور بررسی و تبادل نظر در طرح پیش نویس دستورالعمل ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص ، این ستاد تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ جلسه پیشگیری از وقوع جرم با حضور محمد رضا حبیبی رییس کل دادگستری استان یزد، دکتر رفاهی معاونت پیشگیری دادگستری ، اسلام افشون مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیرکل مرکز صداو سیما، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ، فرمانده نیروی انتظامی ، مدیر کل اطلاعات استان و دیگر کمیته در دادگستری یزد برگزار شد.
رییس کل دادگستری استان یزد در این جلسه گفت : جرائم خاص ، جرائمی است که امنیت عمومی را مخدوش می کند و آثار تخریبی و روانی آن به گونه ای است که حتی تعداد کم آن هم احساس ناامنی را در جامعه افزایش می دهد.
محمدرضا حبیبی اظهار داشت : به لحاظ تأثیر روانی و ایجاد جو ناامنی ، دستگاه قضایی از حیث پیشگیری و مقابله با اینگونه جرائم حساسیت ویژه ای دارد .
وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص از سالهای قبل به دستور ریاست قوه قضاییه و انجام فعالیت های خوب و اثر گزار این ستاد ، تصریح کرد : معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با جمع بندی نتایج و خروجی فعالیت های ستاد های استانی و متعاقب تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و به منظور تقویت ستاد های مذکور هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه مقابله و برخورد سریع و قاطع ، پیش نویسی را تهیه و مقرر گردیده در استان ها بررسی و با جمع بندی نقطه نظرات کارشناسان به مرکز عودت گردد.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد : در دستورالعمل جدید علاوه بر بحث مقابله و برخورد با جرائم خاص به بُعد پیشگیری از این جرائم نیز تأکید و نگاه ویژه شده است .
اسلام افشون مدیر عامل ستاد دیه استان یزد ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار جرایم ناشی از تصادفات و مهریه گفت امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۶%درصد افزایش ورودی درزندان های استان را شاهد بودیم که با تلاش کمیته صلح و سازش وکمک خیرین فقط موجب ازادی ۲۶%درصد محیا شده که در آینده نزدیک این مشکل حاد تر خواهد شد.
اسلام افشون در ادامه افزود برای کاهش آمار جرایم غیر عمد در استان همکاری همه نهاد ها و ارگان ها می طلبد و باید از اهرم های مختلف وابزارهای فرهنگ سازی استفاده بهینه نمود و این امر را نهادینه نمایند به ویژه در حوزه های آموزشی، اطلاع رسانی، فرهنگی و هنری وارد شده و سرمایه گذاری نماییم که آینده ای با کمترین زندانی در جرایم غیر عمد را داشته باشیم.
در پایان جلسه پس از بحث، تحلیل وبرسی پیرامون جرایم که به پیشنهاد کمیته ها اولویت برنامه های سال ۹۴ ستاد برسی جرایم ناشی از تصادفات و مطالبات مهریه قرار گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =