یزد – ایرنا – مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: مردم شهرستان های بافق، بهاباد و اشکذر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کردند .

Afshon  5

اسلام افشون شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کمک ها در جریان برگزاری سه جشن گلریزان که در ۲۴ ساعت گذشته با حضور مردم، مسئولان و خیران مناطق یادشده برگزار گردید، جمع آوری شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد با ۴۶۰ میلیارد ریال بدهی منتظر نگاه مهربانی افراد خیر برای آزادی هستند.

این فعال اجتماعی و مدنی اظهار داشت: از این تعداد ۱۱۵ نفر با جرائم مالی، ۹۳ تن به دلیل مهریه و نفقه و بقیه به دلیل تصادف عمر خود را در پشت میله های زندان می گذرانند.

افشون بیان کرد: از مجموع این افراد پنج نفر زن هستند که جرم آنها بدهی مالی است و با همکاری خیران برای آزادی تمامی این مددجویان باید اقدام کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۷ با همکاری خیران و پیگیری ستاد دیه و مردم نوعدوست استان ۱۸۲ زندانی غیرعمد با تامین ۵۷ میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.

افشون با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این ارتباط، همکاری مردم برای جلب مشارکت های مردمی در جشن های گلریزان در ماه رمضان را خواستار شد.

جرم غیرعمدی، فعل یا ترک فعلی است که وقوع آن بدون اراده فاعل رخ داده، اما به هر حال قانون را نقض کرده، پس عنصر مادی تشکیل دهنده جرم غیرعمدی، تقصیر مرتکب است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نه =