پنجمین جشن گلریزان به‌منظور آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد با حضور جمعی از مسئولین و خیرین در بوم گردی ناربن تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن خیرمقدم به خیرین به تشریح پیدایش و شکل گیری این ستاد پرداخت و گفت: ستاد دیه یک ستاد کاملا مردمی است که وابسته به هیچ نهاد یا ارگان دولتی نبوده و با همت شهید والا مقام سید اسد اله لاجوردی جهت آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد تأسیس شده و هر ساله با همت خیرین و نیکوکاران استان یزد تعدادی از این زندانیان به آغوش گرم خانواده خود باز می گردند.

وی در ادامه گفت: هرساله اشخاص اتومبیل خود را بیمه شخص ثالث می‌کنند اما کسانی که بیمه‌نامه آنان چندین ماه پس از شروع سال جدید نیز اعتبار دارد از این نکته غافل می‌شوند که با توجه به افزایش مبلغ دیه در هرسال باید متممی به بیمه‌نامه خود اضافه کنند و درصورتی‌که نسبت به افزایش متمم اقدام نکنند و خدای‌ نکرده تصادفی اتفاق بیفتد بیمه‌گذار تنها تا سقف تعهدات سال گذشته خود دیه پرداخته کرده و مابقی را باید شخص پرداخت کند که طبیعی است اگر نتواند از عهده پرداخت بربیاید به حبس محکوم می‌شود.

افشون ادامه داد: برخی دیگر نیز به دلیل فقدان گواهینامه یا بیمه‌نامه در زندان به سر می‌برند که البته در این خصوص یکی از برکات تشکیل ستاد دیه این بود که در صورت وجود چنین مواردی ستاد دیه، دیه را به‌صورت وام بدون بهره به زندانی پرداخت می‌کند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد افزود: ستاد دیه استان دو هدف اساسی را دنبال می کند یکی پیشگیری و دیگری درمان که در بحث پیشگیری به دنبال آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های استان در جهت فرهنگ سازی در زمینه جرائم تصادفات رانندگی، چک های بلامحل غیر کلاهبرداری، مهریه‌های معقول ونفقه، حوادث کارگاهی از ارتکاب جرائم غیر عمد و افزایش زندانیان غیر عمد جلوگیری نماییم.

افشون در ادامه گفت: هم‌اکنون ۲۰ زندانی نیازمند محکوم جرائم غیر عمد شهرستان تفت در زندان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.

افشون افزود: بامشارکت خیران شهرستان تفت سال گذشته زمینه آزادی ۱۳ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد دراین شهرستان فراهم شد.

 

ناصر دهقانی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت  ضمن خیرمقدم به خیرین حاضر در این جشن گفت: حضور مردم در جشن گلریزان و کمک آنها می تواند باعث آزادی بسیاری از زندانیان شود و آلام این خانواده ها را کاهش دهد.

معاون فرمانداری تفت دستگیری از نیازمندان را سیره و روش اهل‌بیت توصیف کرد و ادامه داد: اگر در ماه رمضان در کنار عبادت‌های فردی بتوانیم کارهای خیر و بزرگی چون آزادی زندانیان نیازمند را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

دهقانی در ادامه افزود: امیدواریم با همت نیکوکاران و خیرین شهرستان تفت تا پایان ماه رمضان تعدادی از این افراد آزاد شوند.

محمد رضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه سفره خیرات در این ماه پهن است عنوان کرد: یکی از توصیه‌های صورت گرفته توسط نبی مکرم اسلام(ص) برای این ماه، کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: همانطوری که قرائت یک آیه قرآن ثواب ختم کل قرآن را دارد، قطعا ثواب یک ریال کمک بسیار بسیار بیشتر از سایر ایام سال است.

عرشیان ادامه داد: ما با برگزاری این مراسم‌ها و جشن‌ها که در تمام استان اجرا می‌شود، آزادسازی زندانیان را به عنوان یکی از اهداف مورد توجه قرار می‌دهیم اما هدف مهمتر آن توسعه فرهنگ ایثار، نوع دوستی، کمک به دیگران، صلح و سازش و مواردی از این قبیل است.

 

گفتنی است خیران تفتی درمراسم جشن گلریزان مبلغ دومیلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان نیازمندجرائم غیر عمد این شهرستان کمک کردند که نسبت به سال گذشته حدود ۷ برابر کمک خیرین افزایش پیداکرده است.

2M3A1720 2M3A1706 2M3A1713 2M3A1667 2M3A1649 2M3A1657 2M3A1669 2M3A1737

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =