مدیرنمایندگی ستاد دیه یزد گفت: مردم نوعدوست و خیراندیش مروست از توابع شهرستان خاتم در نخستین جشن گلریزان که در این شهر برگزار شد یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اسلام افشون مدیرنمایندگی ستاد دیه استان یزد در اولین جشن گلریزان بخش مروست از شهرستان خاتم ضمن خیرمقدم به خیرین گرامی و مسئولین در ابتدای سخنان خود یادی از خدمات شهید لاجوردی بنیان گذار ستاد دیه کشور نمود و اهداف ستاد دیه را تشریح و بخشی از فعالیت های این ستاد در استان یزد را عنوان نمود و افزود: در حال حاضر این شهر ۲ زندانی جرائم مالی غیرعمد دارد که برای آزادی آنها هشت میلیارد ریال نیاز است.
وی ادامه داد: همت و همراهی خیران و پیگیری مسئولان نقش مهمی در آزادی زندانیان دارد و در این خصوص همانند گذشته همه در این امر خیر همکاری کنند.
مدیرنمایندگی ستاد دیه یزد پیشتر گفته بود، همزمان با آغاز ماه رمضان تاکنون مردم نوعدوست مرکز استان و شهرستان خاتم با حضور در جشن گلریزان، چهار میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کردند.
اسلام افشون افزود: از این مبلغ ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در جشن گلریزان یزد و بقیه توسط مردم خاتم اهدا شد و تا پایان ماه رمضان برگزاری ۱۰ جشن گلریزان دیگر در بقیه شهرستان ها برای آزادی مددجویان زندانی پیش بینی شد.
مدیرنمایندگی ستاد دیه یزد تصریح کرد: علاوه بر جشن های گلریزان افرادی که مایل به کمک هستند می توانند با هماهنگی ستاد اقدام کنند.
به گفته افشون هم اکنون ۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد با ۴۶۰ میلیارد ریال بدهی منتظر نگاه مهربانی افراد خیر برای آزادی هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد ۱۱۵ نفر با جرائم مالی، ۹۳ تن به دلیل مهریه و نفقه و بقیه به دلیل تصادف عمر خود را در پشت میله های زندان می گذرانند.
در سال ۱۳۹۷ با همکاری خیران و پیگیری ستاد دیه و مردم ۱۸۲ زندانی غیرعمد با تامین ۵۷ میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.
جرم غیرعمدی، فعل یا ترک فعلی است که وقوع آن بدون اراده فاعل رخ داده باشد، اما به هر حال قانون را نقض کرده، پس عنصر مادی تشکیل دهنده جرم غیرعمدی، تقصیر مرتکب است.

  2M3A0653

2M3A0649 2M3A0647 2M3A0613 2M3A0574 2M3A0579 2M3A0580 2M3A0629 2M3A0579

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =