رئیس بازداشتگاه و مجتمع اشتغال ابرکوه و دبیر برگزاری دوازدهمین همایش جشن گلریزان شهرستان ابرکوه گفت: در زندان ابرکوه ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد محبوس هستند که برای آزادی آنان مبلغ ۲۴ میلیارد ریال نیاز است.


به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزدبه نثل از خبرگزاری فارس در ابرکوه، علی بورقی ظهر امروز در جلسه هماهنگی دوازدهمین همایش کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد اظهار کرد: سال گذشته مبلغی بیش از ۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال در جشن گلریزان ابرکوه از سوی خیرین تعهد و بخشی از آن محقق شد.

بورقی خاطرنشان کرد: از جشن گلریزان سال قبل تاکنون با حمایت‌های خیرین و همچنین به همت ستاد دیه استان یزد ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آزاد شده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال مبلغی معادل ۲۴ میلیارد ریال جهت آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد نیاز است که امید داریم با حضور همیشگی خیرین نیکوکار و همکاری ستاد دیه استان، این مهم نیز محقق شود.

آزادی ۱۲ زندانی در سال گذشته

رئیس بازداشتگاه و مجتمع اشتغال ابرکوه گفت: تعداد زندانیان محکوم به پرداخت مهریه نیز ۲ نفر با تعداد ۲ هزار و ۱۱۵ سکه است که تلاش داریم با همکاری دادگستری و معتمدین شهرستان در رابطه با بخشی از این مهریه رضایت شاکی را جلب کنیم. در نهایت مبلغی حدود ۵۰ میلیارد ریال نیز جهت پرداخت ۷۳۲ سکه باقی مانده نیاز است.

بورقی اضافه کرد: شخصی نیز مدت ۱۲ سال است که به پرداخت دیه محکوم شده و با توجه به وضعیت مالی نامناسب و همچنین اضافه شدن میزان دیه در هرسال، هنوز یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال بدهکار است. ضمن اینکه از سوی دیگر خانواده وی با مشکلات بسیاری مواجه بوده و از عهده تأمین زندگی خود برنمی‌آیند ک درخواست می‌شود خیرین در این موارد نیز حمایت‌های خود را از نیازمندان دریغ نکنند.

وضعیت اقتصادی بر نیت خالصانه خیرین تأثیر ندارد

سپس رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه، ابراز کرد: امسال زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که وضعیت اقتصادی، گرانی، رکود بازار، مشکلات مالی و … بر روی جشن گلریزان نیز تأثیر گذاشته و شاید حمایت‌های خیرین همچون سال‌های قبل نباشد؛ اما واقعیت این است که خیرین در این امر با خدای خود معامله کرده و قرار نیست این مشکلات در ارده و نیت آنان برای کمک به نیازمندان، خدشه وارد کند.

مجتبی رحمت زاده اضافه کرد: همان طور که در جریان سیل ویرانگر ابتدای سال شاهد مقابله به مثل مردم با سیل کمک‌ها و مهربانی‌های آنان بودیم، این موضوع اثبات شده است که مردم ایران زمانی که هم‌وطنان خود را در تنگنا و سختی ببینند نمی‌توانند دست روی دست بگذارند و نظاره‌گر درد کشیدن دیگران باشند.

ضرورت حمایت خیرین از ۱۵ زندانی محکوم به رد مال

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه، گفت: در دادسرای عمومی با پرونده‌هایی مواجه هستیم که موضوع آن رد مال بوده و به واسطه مطالبه شاکی برای حقوقی که از وی تضییع شده و عدم توانایی پرداخت از سوی متهم، به زندان معرفی می‌شوند.

میثم رنجبر تأکید کرد: در رابطه با موضوع فوق هم‌اکنون ۱۵ نفر محکوم و در زندان به سر می‌برند. لذا از کلیه خیرین متواضعانه درخواست می‌شود تا وضعیت این افراد و خانواده‌هایشان را نیز در نظر گرفته و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم تا آخر ماه مبارک رمضان، نامبردگان را نیز از زندان رهایی‌بخشیم.

گفتنی است نیکوکاران سراسر استان می‌توانند از طرق ذیل، کمک‌های نقدی خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، هدیه کنند:

شماره‌حساب‌ها:

بانک ملی: ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲

بانک ملت: ۱۲۵۵۲۵۹۳/۶۳

بانک رفاه: ۳۸۰۰۰۰۹۰

بانک تجارت: ۲۰۰۲۱۴۴۴۴۴

بانک قرض‌الحسنه رسالت: ۱۰/۲۴۹۶۴۱۲/۱

پست‌بانک: ۶۶۶۶۶۶

شماره کارت‌های مجازی:

۳۲۳۱_۰۰۰۰_۶۰۷۰_۶۲۷۷

۶۶۶۸_۶۶۶۶_۷۲۷۰_۵۰۴۱

سامانه پرداخت تلفن همراه:

 #7777035*780*

13980224000655_Test_NewPhotoFree 13980224000656_Test_NewPhotoFree

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 15 =