مدیرکل زندان‌های استان یزد، گفت: تعداد آزادشدگان طی این مدت در استان هزار و ۴۱۱ نفر بوده‌ که مبلغ کل بدهی آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان بوده است که ۳۸۴ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی آن توسط شکات نیک‌اندیش یزدی گذشت شده است.

 

zolfeli 5

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، رضا ذوالفعلی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد از برگزاری جشن گلریزان در ۱۲ نقطه استان خبر داد و گفت: جشن گلریزان شهر یزد ۲۲ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید عباسپور یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین این همایش در شهرستان‌های ابرکوه، میبد، اشکذر، مهریز، تفت، بهاباد، زارچ، مروست، خاتم، بافق، اردکان و یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان یزد در ادامه با اشاره به عملکرد آزادی ستاد دیه استان یزد طی سال‌های ۸۳ تا ۹۸، اظهار داشت: تعداد آزادشدگان طی این مدت در استان هزار و ۴۱۱ نفر بوده‌ که مبلغ کل بدهی آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان بوده است که ۳۸۴ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی آن توسط شکات نیک‌اندیش یزدی گذشت شده است.

ذوالفعلی‌نژاد، تعداد آمار محکومین مالی موجود در زندان‌های استان یزد را ۲۲۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: ۱۲ نفر از این تعداد مرتبط به بدهکاران دیه (تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و شبه عمد)، ۱۱۵ نفر از این تعداد مرتبط به بدهکاران مالی حقوقی، تضامین، مطالبه وجه و غیره و ۹۳ نفر از این تعداد مرتبط به بدهکاران مهریه و نفقه بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: درواقع برای آزادی این زندانیان ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش کمیته صلح و سازش، شاکیان از مبلغ ۱۲۶ میلیارد ریال آن گذشت کرده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت همت خیران در راستای کمک به آزادی تعدادی از زندانیان، خاطرنشان کرد: تعداد آزادشدگان از تاریخ ۱ فروردین‌ماه سال گذشته تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۹۵ بوده که به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اهمیت نقش فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در اصلاح مددجویان، تأکید کرد: یکی از اقدامات اثرگذار و ماندگار در حوزه اصلاح و تربیت مددجویان، اشتغال و حرفه‌آموزی است که لازمه موفقیت و استمرار برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و تحقق برنامه‌های اصلاحی در این حوزه موضوع حرفه‌آموزی و اشتغال است.

ذوالفعلی‌نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به شعار سال که رونق اقتصادی است؛ لذا درصددیم تا با تمامی واحدها و توجیه بنگاه‌های اقتصادی و پیمانکاران بخش خصوصی، شاهد افزایش اشتغال مددجویان باشیم.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 19 =