مدیرعامل ستاد دیه استان یزد از وجود ۹۳ زندانی مهریه در زندان یزد خبر داد.

Afshon  4

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد به نقل از یزدرسا؛ اسلام افشون پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد از برگزاری ۱۲ جشن گلریزان باهدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بر اساس سنوات گذشته این جشن‌ها در ۱۰ شهرستان و دو بخش‌های زارچ و مروست برگزار می‌شود که امیدواریم مانند سنوات قبل با مشارکت خیرین و مردم نیک‌اندیش بتوانیم زمینه بازگشت تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده‌هایشان را در سال جاری فراهم کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد افزود: در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه جشن گلریزان در شهرستان یزد از ساعت ۱۷ در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار خواهد شد.

وی همچنین از پخش ۱۵ برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «ماه مهربانی» از سیمای مرکز یزد خبر داد و اظهار داشت: این برنامه در خیابان قیام یزد اجرا می‌شود و تلاش داریم با کمک حامی مالی برنامه در هرروز شاهد حضور یکی از هنرمندان کشوری باشیم.

افشون در پاسخ به این سؤال که اجرای چنین برنامه‌هایی به چه میزان در جمع‌آوری مبالغ نقدی برای آزادی زندانیان غیر عمد تأثیرگذار است گفت: هدف ما از اجرای این برنامه‌ها فرهنگ‌سازی کمک به این دسته از زندانیان است و اینکه مردم با هر بنیه و توان مالی احساس مشارکت در این حرکت خداپسندانه داشته باشند. هرچند در سال‌های گذشته با اجرای این قبیل برنامه‌ها کمک‌های قابل‌توجهی جمع‌آوری‌شده و به عقیده من اگر بخواهیم ملاکی را برای مشارکت مردم و خیرین یزدی در این زمینه در نظر بگیریم یزدی‌ها در بین ۵ استان برتر کشور قرار دارند.

مهریه بیش از ۱۱۰ سکه قابل وصول بوده اما حبس ندارد

مدیرعامل ستاد دیه استان در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه ۹۳ نفراز زندانیان یزد را زندانیان مهریه تشکیل می دهند گفت: در خصوص مهریه قانون تا سقف ۱۱۰ سکه در صورت عدم استطاعت پرداخت توسط شوهر، مجازات حبس تعیین کرده و بیش از این تعداد اگر همسر استطاعت نداشته باشد مجازات حبس ندارد امادر صورت استطاعت مالی دادگاه اموال او را مصادره خواهد کرد.

وی در ادامه تعداد زندانیان دیه تصادف را ۹ نفر برشمرد و گفت: هرساله اشخاص اتومبیل خود را بیمه شخص ثالث می‌کنند اما کسانی که بیمه‌نامه آنان چندین ماه پس از شروع سال جدید نیز اعتبار دارد از این نکته غافل می‌شوند که با توجه به افزایش مبلغ دیه در هرسال باید متممی به بیمه‌نامه خود اضافه کنند و درصورتی‌که نسبت به افزایش متمم اقدام نکنند و خدای‌نکرده تصادفی اتفاق بیفتد بیمه‌گذار تنها تا سقف تعهدات سال گذشته خود دیه پرداخته کرده و مابقی را باید شخص پرداخت کند که طبیعی است اگر نتواند از عهده پرداخت بربیاید به حبس محکوم می‌شود.

افشون ادامه داد: برخی دیگر نیز به دلیل فقدان گواهینامه یا بیمه‌نامه در زندان به سر می‌برند که البته در این خصوص یکی از برکات تشکیل ستاد دیه این بود که در صورت وجود چنین مواردی ستاد دیه، دیه را به‌صورت وام بدون بهره به زندانی پرداخت می‌کند.

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =