مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: در سال ۱۳۹۷ به همت مردم و کمک خیران، ۱۸۲ زندانی جرائم غیر عمد در این استان آزاد و به کانون گرم خانواده یازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد اسلام افشون افزود: این تعداد شامل ۱۸ نفر دیه ناشی از حوادث کار و تصادفات، ۷۱ نفر مربوط به مهریه و نفقه و ۹۳ نفر جرائم مالی غیر کلاهبرداری بوده است.
وی ادامه داد: برای آزادی این افراد ۴۱۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال نیاز بود که در حدود ۳۵۷ میلیارد و ۸۶۰میلیون ریال توسط کمیته صلح و سازش این ستاد گذشت از شکات اخذ گردید و مابقی توسط مردم خیرمند این استان و خیران در جریان برگزاری جشن های گلریزان و کمک های موردی تامین و پرداخت شده است.
مدیرعامل ستاد دیه یزد یادآور شد: هم اکنون ۲۴۰ زندانی جرائم غیر عمد دیگر در زندان های استان هستند که برای آزادی آنها به ۶۳۰ میلیارد ریال نیاز است.
اقشون گفت: خیران می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ نزد بانک ملی یا ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک ملت واریز کنند همچنین شماره حساب ۶۶۶۶۶۶ در پست بانک ویژه برای آزادی زنان جرایم غیرعمد در نظر گرفته شده است.
زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث تصادفات رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله های زندان می شوند.

Afshon  5

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =