اسلام افشون، مدیرنمایندگی ستاد دیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با اشاره به آزادی ۱۳۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال تاکنون گفت: برای آزادی این تعداد ۳۱۵ میلیارد ریال نیاز بود که ۲۱۷ میلیارد ریال از این مقدار را گذشت رضایتمندانه گرفیتم و با پرداخت ۴۰ میلیارد ریال زمینه آزادی آن‌ها فراهم شده است.

افشون با بیان اینکه در حال حاضر زمینه آزادی ۴ محکوم مالی نسوان فراهم شده است افزود: برای آزادی آن‌ها ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال نیاز بود که  ستاد دیه با همکاری کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف استان توانست مبلغی را گذشت بگیرد و با پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ ریال تا پایان دهه فجر آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون ۲۴۸ محکوم جرائم مالی غیر عمد در استان داریم که برای آزادی آن‌ها شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است که امیدواریم با کمک مسئولین و خیرین زمینه‌ی آزادی آن‌ها نیز فراهم شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ادامه داد: بیشتر محکوم های مالی به دلیل عدم آگاهی و آموزش کافی و سوء استفاده دیگران از این موضوع در زندان ها هستند که ما با فرهنگ سازی در این زمینه می توان شاهد کاهش این جرائم باشیم.

Afshon  7

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دو =