مدیرنمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: اکنون ۴ زن محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیاز هست.

 

اسلام افشون مدیرعامل ستاد دیه استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ مددجوی زن محکوم مالی جرائم غیر عمد و عمدتاً به خاطر «چک‌های بی‌محل» در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیاز هست.

وی با بیان اینکه این افراد سابقه کیفری نداشته‌اند، تصریح کرد: ازلحاظ آمار تعداد نسوان زندانی جرائم غیر عمد، استان یزد نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی قرار دارد.

افشون اذعان کرد: در سال گذشته و در این مقطع زمانی تنها ۳ زن زندانی جرائم غیر عمد داشتیم و در حال حاضر ۴ زن به خاطر جرائم غیر عمد در زندان‌های استان یزد هستند.

این مقام مسئول برای جلوگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان توصیه کرد: مردم عزیز حتماً درزمینهٔ چک‌های بلامحل که صادر می‌شود مواظب کلاه‌برداران و سوءاستفاده آن‌ها باشند.

وی با بیان اینکه لازم است همه افراد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، ادامه داد: والدین حتماً به این موضوع توجه کنند که برای فرزندانشان که به سن قانونی نرسیده‌اند وسیله موتوری ازجمله موتورسیکلت نخرند تا شاهد تصادف و زندانی شدن فرزند خود نباشند و همه ملزم به رعایت قوانین راهنمایی رانندگی باشند.

افشون افزود: افراد حتماً برای استفاده از وسیله نقلیه بیمه‌نامه و گواهینامه معتبر داشته باشند؛ از وسیله نقلیه مناسب و سالم ازلحاظ فنی استفاده کنند.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: خانواده‌ها برای ازدواج جوانان سعی کنند مهریه معقول تعیین کنند.

13950310000102_PhotoA-1

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =