محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری و رییس هیدت امنای ستاد دیه  استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: با کمک خیرین و ارائه تسهیلات بانکی تخصیصی دولت در بودجه سنواتی از ابتدای سال ۹۶ تا امروز ۱۶۷ نفر از مددجویان زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان یزد آزاد شده و به آغوش خانوده خویش بازگشتند.
رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از خیرین در جهت کمک به ستاد دیه و کمک به تحقق اهداف خیر خواهانه این ستاد، افزود: در استان یزد در سنوات اخیر فرهنگ کمک به زندانیان نیز جا افتاده است و آزادی ۱۵۶ نفر در سال ۹۶ با پرداخت کمک‌های مالی و ارائه تسهیلات در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خود گواه این مدعاست.

 

 

وی یادآور شد: جمع بدهکاری مالی افراد آزاد شده در سال ۹۶ مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد یال بود که با تلاش‌های صورت گرفته نزدیک به نیمی از این مبلغ با اخذ رضایت شکات، بخشیده شد و مابقی در قالب کمک‌های خیرین و تسهیلات پرداخت گردید.

حبیبی خاطرنشان کرد: بدون تردید هر قدم، هر قلم و هر تلاشی که در مسیر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد صورت می‌گیرد مأجور درگاه الهی است و مستحق عنایت پرودگار و دریافت پاداش وعده داده نبی مکرم اسلام (ص) در خصوص ادخال قلوب مؤمنین است.

1635857_822

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 11 =