با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در دفتر مدیرکل زندان های استان، رسیدگی به امور مربوط به آزادی زندانیان محکوم مالی زن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد؛ مدیرکل زندان های استان یزد در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مددجویان زن محکوم مالی در زندان های استان، اظهار داشت: هم اکنون ۷ نفر محکوم مالی در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی یزد تحمل کیفر می کنند که بدهی آنها بیش از ۱۴ میلیارد ریال است.

رضا ذوالفعلی نژاد ضمن قدردانی از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به دلیل توجه درباره ی رفع مشکلات محکومین غیرعمد، افزود: زن مهم ترین رکن هر خانواده است و زندگی بدون رکن اصلی، صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان راه اندازی پویش بخشش فاطمی را در کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد بسیار موثر دانست و گفت:  هدف از طرح پویش آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد جذب مشارکت مبلغی نزدیک به ۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان برای آزادی ۷ نفر زندانی زن در استان یزد است.

در ادامه مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ضمن قدردانی از ستاد دیه استان ، حساسیت خیرین و همچنین مسئولیت بالای اجتماعی سازمان های مردم نهاد در زمینه سازی برای آزادی زندانیان، جذب مشارکت و تجمیع توانمندی های مردمی را مهم ترین عنصر تحقق این پویش مطرح کرد.

فاطمه دانش یزدی گفت: امروز زنانی که فاصله شهروند عادی و مجرم را بر سر یک اتفاق ناگهانی و یا عملی غیر عمد تجربه می کنند زنانی هستند که اغلب با نقش مادر و همسر از کانون خانواده دور  شده اند که  بر حسب این اتفاق آشفتگی های به وجود آمده در زندگی بر اثر عدم حضور یکی از ستون های اصلی رقم می خورد.

وی بیان کرد:خوشبختانه با همراهی خیرین،سازمان های مردم نهاد و حمایت ویژه هنرمندان،طرح پویش آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد به اجرا رسید و امید است با مشارکت تمام بخش ها و مردم هر کدام به سهم خود بتوانیم زمینه آزادی زنان زندانی در حوزه جرائم غیر عمد را فراهم سازیم تا همزمان با ایام فاطمیه و در بلوغ انقلاب اسلامی با رویکرد اکرام فاطمی شاهد بازگشت زنان زندانی جرائم غیر عمد به کانون خانواده باشیم.

3-36 1-66

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 5 =