سیزدهمین مراسم جشن گلزیزان در یزد با هدف آزاد سازی زندانیان مالی نیازمند برگزار شد.
به گزارش یزدنیوز، سیزدهمین مراسم جشن گلزیزان در یزد با هدف آزاد سازی زندانیان مالی نیازمند شب گذشته درسالن همایش های شهید عباسپور برق منطقه ای با حضور مسئولان استان، شهرستان ،جمعی از خیرین و نیکوکاران یزدی و خانوده های زندانیان نیازمند برگزار شد

در این مراسم برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی، اجرای موسیقی توسط گروه کر زندان و فروش منسوجات دستی زندانیان به صورت مزایده اجرا شد.
اسلام افشون مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در حاشیه این مراسم گفت: امسال به لطف خدا و همت مسئولان و خیرین یزدی سیزدهمین جشن گلریزان در شهرستان یزد را برگزار کردیم که به غیر از این مراسم در شب های آتی در ایام ماه مبارک رمضان در۱۰ شهرستان دیگر استان هم مراسم جشن گلریزان برگزار خواهد شد.

افشون ادامه داد: امیدواریم خیرین عزیز در شهرستان ها نیز مانند این مراسم با همت خود زمینه آزادی زندانیان نیازمند محکوم مالی را فراهم آورند.

وی از راه اندازی پویش مردمی «سهم من ۲۵» در یزد هم خبر داد و اظهار داشت: در این پویش هر یزدی می تواند با اهدای تنها مبلغ ۲۵ هزار تومان زمینه آزادی زندانیان نیازمند را فراهم کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان اذعان داشت: پیش بینی می شود با مشارکت خیرین در جشن های گلریزان و این پویش مردمی تا پایان
سال از تعداد ۱۶۴ زندانی نیازمند بالغ بر یکصد نفر آنان آزاد شوند.
افشون درباره اجرای طرح فروش صنایع دستی زندانیان هم اظهار داشت: در این طرح که برای اولین بار به اجرا درآمد صنایع دستی نفیس زندانیانی که در واحد اشتغال و حرفه آموزی ما اشتغال دارند در معرض دید مسئولان و خیرین محترم قرار داده شد و این محصولات با قیمت گذاری پایه به صورت مزایده به فروش رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح که با خوشبختانه با استقبال خوبی نیز همراه شد مبالغ پایه فروش هر محصول به زندانی و خانواده وی تعلق می گیرد و مازاد بر آن به امر آزادی دیگر زندانیان نیازمند اختصاص می یابد.

مدیرعامل ستاد دیه استان خاطر نشان ساخت: استقبال امروز مسئولان و خیرین از این ایده جدید، ما رابسیار دلگرم کرد و به همین جهت تلاش می کنیم تا این برنامه را در شهرستان ها نیز ادامه دهیم که ماحصل آن منفعتی است که به زندانیان و خانواده های آنان می رسد و امیدورایم همه مسئولان و خیران استان دست به دست هم بدهند و سرعت انجام چنین حرکت هایی را تسریع ببخشند.
افشون با تاکید بر این نکته که باید با نهاینه کردن فرهنگ قانون مداری و پرهیز از تصمیات غیر منطقی از ورود زندانیان محکوم مالی به زندان ها جلوگیری کنیم گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اصلا زندانیان غیر عمد وارد زندان های ما نشوند تا اینکه برای برگزاری چنین مراسماتی تلاش کنیم.

وی در پایان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،توجه به بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه،عدم واگذاری وسایل نقلیه به افراد فاقد گواهینامه وزیر سن قانونی، استفاده از وسایل نقلیه سالم،پرهیز از مهریه های غیر متعارف و توجه به مقوله بیمه کارگاهی را ازمهمترین اقدامات کاهش زندانیان جرائم غیر عمد دانست.

گفتنی است در حال حاضر ۱۶۴ زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارند که برای آزادی آنان به ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 5 =