رضا ذوالفعلی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: بزهکاری در جامعه و به زندان افتادن افراد، چه به صورت عمد و چه غیرعمد، زیان هایی روحی و جسمی بسیاری را برای فرد آسیب دیده، فرد آسیب زننده و خانواده های آنها به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: شکی نیست که این آسیب برای افرادی که ناخواسته و بر اساس جرائم غیرعمد، راهی زندان شده باشند، چندین برابر است، لذا در این ستاد دیه کشور باهدف حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و تغییر نگاه مردم نسبت به این محکومان، از سال۱۳۷۴ تشکیل شده و کار خود را آغاز کرد.
مدیرکل زندان های استان یزد اذعان کرد: در سال۱۳۹۶ بالغ بر ۱۵۶نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان، از سوی ستاد دیه یزد از زندان آزاد شدند که مبلغ کل بدهی آنها ۲۰میلیارد تومان بود که بالغ بر ۹میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان آن باگذشت شکات برطرف و بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان آن از سوی ستاد دیه استان یزد پرداخت شد.
ذوالفعلی نژاد در ادامه از حضور ۱۶۴نفر زندانی از جرائم غیرعمد در زندان های استان یزد خبر داد و گفت: این محکومان متشکل از هشت نفر زندانی جرائم مربوط به بدهکاری دیه، تصادفات و حوادث کارگاهی، ۸۳نفر بدهکاران مالی و تضامین و ۷۳نفر بدهکاران نفقه و مهریه هستند.
وی با اشاره به بدهی ۲۹میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمدِ حاضر در زندان های یزد، افزود: شکات این محکومان تاکنون از پنج میلیارد تومان بدهی خود گذشت کرده اند و برای آزادی آن ها، اعتباری بالغ بر ۲۴میلیارد تومان نیاز است.
مدیرکل اداره زندان های یزد گفت: در همین راستا ستاد دیه استان در راستای حمایت از این زندانیان و تأمین اعتبارات لازم، طی سال جاری، در ۱۱شهر استان یزد مراسم های گل ریزان بر پا خواهد کرد که امیدواریم با همدلی و همکاری شهروندان عزیز، شاهد تأمین این مبلغ و آزادی این محکومان باشیم.
ذوالفعلی نژاد اذعان کرد: مجرمان جرائم مالی غیرعمدی که مبلغ بدهی آن ها کمتر از ۲۰میلیون تومان باشد می توانند از وام ها و کمک های بلاعوض ستاد دیه استان و البته برای تنها یک بار استفاده کنند.
نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که خانواده و شخص محکومان جرائم عمد نیز باید به نوعی موردحمایت قرار بگیرند، از یک سو توجه به حمایت و هدایت بدهکاران و نیز اهمیت جلوگیری از آسیب رسیدن به خانواده های آن ها، این نیاز را ایجاد می کند تا با حمایت های متعدد اجتماعی، جامعه را از آسیب های بیشتر حفظ کنیم.
مدیرکل زندان های استان یزد در پایان عنوان کرد: مردم می توانند از طریق شماره حساب ۳۸۰۰۰۰۹۰ متعلق به بانک رفاه، شماره حساب، ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ متعلق به بانک ملی ایران، شماره حساب ۲۰۰۲۱۴۴۴۴۴ متعلق به بانک تجارت و شماره حساب ۶۶۶۶۶۶ متعلق به پست بانک ایران، مبالغ اهدایی خود به ستاد دیه استان واریز کنند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =