نایب رییس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد و مدیرکل زندان های استان یزد اظهار داشت: ستاد دیه استان در راستای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد و تأمین اعتبارات لازم، طی سال جاری، در ۱۱ شهر استان یزد مراسم‌های گلریزان بر پا خواهد کرد.

“رضا ذوالفعلی نژاد” در نشست خبری در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بزهکاری در جامعه و به زندان افتادن افراد، چه به‌صورت عمد و چه غیر عمد، زیان‌هایی روحی و جسمی بسیاری را برای فرد آسیب‌دیده، فرد آسیب‌زننده و خانواده‌های آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زندانیانی که غیرعمد به زندان راه می یابند لازم است مورد حمایت هایی قرار بگیرند تا زودتر به دامان جامعه بازگردند، افزود: ستاد دیه از سال های دهه ۶۰ اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل زندان های استان یزد با بیان اینکه ستاد دیه وظیفه تغییر دیدگاه ها در خصوص زندانیان غیرعمد را دارد اضافه کرد: ستاد دیه در سطح استان عملکرد بسیار خوبی برجای گذاشته به طوریکه از سال ۸۳ تا کنون بیش از هزار و ۲۴۰ نفر با بدهی ۸۳ میلیارد تومان را از زندان آزاد کرده است.

وی با بیان اینکه نیمی از این مبلغ با اخذ رضایت از طریق شکات بوده است اظهار داشت: ۳۷ میلیارد تومان نیز از سوی ستاد دیه پرداخت شده و مقدمات آزادی زندانیان فراهم شده است.

ذوالفعلی نژاد افزود: در سال گذشته ۱۵۶ نفر را از زندان آزاد کرده اند که بدهی آن ها نیز ۲۰ میلیارد تومان بوده و ۹ میلیارد تومان آن از طریق اخذ رضایت از شکات و ۱۱ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۴ نفر چشم انتظار کمک های مردمی و حمایت های ستاد دیه هستند عنوان کرد: مبلغ مورد نیاز برای آزادی این تعداد با آنچه که از طریق اخذ رضایت شکات رخ داده است ۲۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل زندان های استان یزد تصریح کرد: مبلغ ۵ میلیارد تومان از میزان بدهی زندانیان فعلی را از طریق اخذ رضایت از شکات با پیگیری های مستمر ستاد دیه اخذ کردیم.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۶۴ زندانی فعلی غیرعمد در زندان یزد ۸ نفر به دلیل حوادث رانندگی و حوادث کارگاهی، ۸۳ نفر نیز بدهکار مالی حقوقی و ۷۳ نفر هم به دلیل بدهی مهریه و نفقه در زندان هستند.

مدیرکل اداره زندان‌های یزد گفت: در همین راستا ستاد دیه استان در راستای حمایت از این زندانیان و تأمین اعتبارات لازم، طی سال جاری، در ۱۱ شهر استان یزد مراسم‌های گلریزان بر پا خواهد کرد که امیدواریم با همدلی و همکاری شهروندان عزیز، شاهد تأمین این مبلغ و آزادی این محکومین باشیم.

ذوالفعلی‌نژاد اذعان کرد: مجرمین جرائم مالی غیر عمدی که مبلغ بدهی آن‌ها کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد می‌توانند از وام‌ها و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان و البته برای تنها یک‌بار استفاده کنند.

نایب‌رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه استان یزد خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که خانواده و شخص محکومین جرائم عمد نیز باید به‌نوعی موردحمایت قرار بگیرند، از یک‌سو توجه به حمایت و هدایت بدهکاران و نیز اهمیت جلوگیری از آسیب رسیدن به خانواده‌های آن‌ها، این نیاز را ایجاد می‌کند تا با حمایت‌های متعدد اجتماعی، جامعه را از آسیب‌های بیشتر حفظ کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان یزد در پایان عنوان کرد: مردم می توانند از طریق شماره حساب ۳۸۰۰۰۰۹۰ متعلق به بان رفاه، شماره حساب، ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ متعلق به بانک ملی ایران، شماره حساب ۲۰۰۲۱۴۴۴۴۴ متعلق به بانک تجارت و شماره حساب ۶۶۶۶۶۶ متعلق به پست بانک ایران، مبالغ اهدایی خود به ستاد دیه استان واریز کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =